Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

Op zoek naar een nieuwe e-roker

Deel

Nicky paf paf
    Groentje
    Groentje

Vrouw
    Aantal berichten: 20
    Leeftijd: 38
    Registration date: 22-07-10

Op zoek naar een nieuwe e-roker

Bericht van Nicky paf paf op do jul 22, 2010 10:10 am

Hoi ik ben Nicky.

Al jaren een verstokte roker - sinds mijn 11de circa. Ik woon afwisselend in Amsterdam/Haarlem. Inmiddels 36 lentes jong - maar door het roken ben ik amhechtig (hijg hijg) geworden.

Zonder succes al geprobeerd:
    * nicotinepleisters
    * Nooit Meer Roken-methode (van positiviteitsgoeroe Roy Martina)
    * Allan Carr (boek + sessies)
    * Champix tabletten (roken smaakt minder lekker maar toch blijf ik het doen).

Vorig jaar heb ik de M2-sigaret van Rutoo uitgeprobeerd. Alstie het deed vond ik het lekker - probleem was dat alle onderdelen al na 1 dag haperden. En de service van Rutoo is echt de slechtste die ik mijn hele leven heb meegemaakt. Suspect

Dus nu ben ik op zoek naar een elektrische sigaret die LEKKER GIERT en het WEL DOET! smoke Tips zijn welkom (niet te duur graag).

Groetjes,
    Nicky

Karlo
    Gedreven
    Gedreven

Man
    Aantal berichten: 74
    Leeftijd: 40
    Registration date: 23-12-08

Re: Op zoek naar een nieuwe e-roker

Bericht van Karlo op do jul 22, 2010 10:59 am

De Joye 510 is een prima e-sigaret om mee te starten, multi convertable (ofwel diverse onderdelen zijn goed uitwisselbaar), Vriendelijk voor je budget (vaak onder de 3 tientjes een complete set), onderdelen zijn zeer betaalbaar en de werking van dat ding, ervaringen, handige tips en tricks zijn wijd verspreid vindbaar op diverse forums.

Verder zit er in de tweede hands markt veel aanbod, omdat de meeste mensen van Joye na een tijdje overstappen op de eGo. (lees: heeft zwaardere batterij, maar gebruikt zelfde Atomizer). Daardoor kun je tweedehands vaak batterijen, opladers etc, overnemen voor een habbekrats.

En, er bestaan ampul modificaties voor dit type, waardoor ie datgene doet wat ie moet doen: dampen, gieren, smaken. a cigar

Nicky paf paf
    Groentje
    Groentje

Vrouw

Bericht van Nicky paf paf op do jul 22, 2010 12:39 pm

Hoi Karlo,

Bedankt voor je snelle antwoord.

Even een paar vraagjes:
    *is de service van het bedrijf ook goed?
    *kan je ze bellen bij problemen?
    (bij Rutoo gingen de klachten via een soort e-mail via hun website - maar die worden nauwelijks beantwoord).
    *wie betaalt de portokosten bij terugzenden defecte onderdelen?
    *hoe lang tussen bestellen en leveren?

Je ziet ik ben een beetje huiverig geworden nadat mijn bestelling bij Rutoo weggegooid geld was...

Karlo
    Gedreven
    Gedreven

Man

Bericht van Karlo op do jul 22, 2010 12:50 pm

er zijn voor de joy twee webshops die ik kan aanbevelen:

www.cmalo.nl
    www.ebnferro.nu

Beide heren leveren goede service, en reageren snel op Email.
    Zij zijn de huisleveranciers van menig e-rokers forum, en dus betrouwbaar.
    Wie betaalt met terugzenden, zou ik niet weten, maar dat valt op hun sites met email even na te vragen. Tussen bestellen en leveren zit gemiddeld 1 tot 2 dagen, hangt er ook vanaf hoe laat je bestelt.

Let er wel op dat op Atomizers een beperkte garantie zit, (meestal een maand), en op batterijen ongeveer zes maanden. Dit zijn voor de E-sigaret namelijk verbruiksonderdelen, en slijten door gebruik. Daar staat tegenover dat de onderdelen goedkoop zijn. (rond de 5-8 euro voor een atomizer en rond een tientje voor een batterij (maar kijk voor batties even tweede hands, er is genoeg aanbod).

succes!
    Karlo

Veri
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 3573
    Leeftijd: 60
    Registration date: 22-04-08

Bericht van Veri op do jul 22, 2010 1:17 pm

Hoi Nicky, allereerst hartelijk welkom hier. glimlach

Wat betreft keuze voor een andere e-damper, zou ik je willen aanraden om ook gewoon diverse forums door te snuffelen op wat er zoal is, en wat de ervaringen van de gebruikers zijn. Niet dat Karlo's raad niet goed is - dat is het wél - maar er is best heel veel keuze, en misschien wordt je al bij voorbaat meer door een bepaalde soort e-damp-apparaat aangetrokken - waarna je dan verder kunt zoeken wat het aanbod in die bepaalde soort is. 'Net echt'- sigaretten, pen-modellen, sigaren, pijpen, mods, usb-versies van allemaal - ze hebben toch allemaal zo hun eigen karakteristieken.

Het aanbod is dus best groot, en het is (vind ik althans) echt heel verstandig je eerst zo goed als je kunt te verdiepen in het hele e-rook-gebeuren, voor je je eerste echt serieuze aankopen daarin gaat doen.

Zelf ben ik vooral een pen-roker (op usb, aangesloten op de batterypack van PartySmoker). Vind ik zelf een heel betrouwbare oplossing die me nog steeds prima bevalt.
    (Daarnaast heb ik ook een mod, zoals dat heet - een aangepaste versie op zwaardere batterijen, waar wel weer de pen-atomizer op past - net als vele andere atomizers overigens, als je de juiste verloopstukjes, adapters geheten, erbij hebt - deze gebruik ik vooral op die plaatsen waar 'uit een draadje roken' wat minder handig is)

Lees ze! (En stel zoveel vragen als je maar wilt, mochten die omhoogkomen, natuurlijk)

Karlo
    Gedreven
    Gedreven

Man

Bericht van Karlo op do jul 22, 2010 1:24 pm

Dat hij diverse forums even moet aflopen is een prima Tip!
    Of hij bekend is met de door jou gebruikte begrippen is mij de vraag.
    We wachten de vragen maar af dan vraagteken

Nicky paf paf
    Groentje
    Groentje

Vrouw

Bericht van Nicky paf paf op do jul 22, 2010 1:50 pm

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden.

De Joye510 heeft trouwens veel goede gebruikerservaringen op internet.
    Op de site van CMALO lees ik deze leverbaar is met automatische of manuele batterijen? Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Wat is het voordeel?

De eGo lijkt mij ook wel wat - maar dan wil ik meer positieve ervaringen lezen.

Deze link werkt trouwens niet: www.ebnferro.nu.

De keuze is inderdaad enorm!

Groetjes,
    Nicky

P.S. Nicky is ook een vrouwennaam (had plaatje van Austin Powers gekozen omdat ik die grappig vind).

Karlo
    Gedreven
    Gedreven

Man

Bericht van Karlo op do jul 22, 2010 3:22 pm

Die link werkt bij mij wel ... vreemd...
    je kunt ook op diverse forums zijn verkopersplekje opzoeken, en daar op een link klikken (al denk ik dat het dezelfde zal zijn)

automatische batterij: werkt met een vacuum switch, je neemt een teug van de e-sigaret en de batterij zorgt zelf voor de verhitting van de atomizer. Meestal is dit voor de duur van maximaal 4 seconden.

Manueel: Jij bent de baas over de verhitting van de atomizer. Wil je net iets langer het "gas" er op zetten, dan kan dat. Je drukt dan op een knopje en tegelijkertijd neem je een hijs.

Het is een kwestie van gevoel/gemak welke je neemt. Ik denk dat de meeste gebruikers gaan voor de manuele batterij.

De eGo is een prima apparaatje hoor. Het is echt doorgekomen op de Nederlandse markt zo rond maart dit jaar. Het voordeel van dit ding is dat de batterij power en capaciteit zijn vergroot. Je hoeft dus minder vaak op te laden. Verder is de vorm niet meer zoals een sigaret, maar meer gadget/design. De Joye atomizers passen er gewoon op, als zo ook de ampullen, die bij die atomizers horen. Je hebt wel een specifieke lader nodig voor die eGo batterijen. (wordt meegeleverd)

Ik gebruik de eGo in elk geval naar volle tevredenheid. Daarvoor had ik de Joye in verschillende configuraties. (grotere atomizer, grotere batterijen, gemodificeerde ampullen etc).

En sorry voor de geslachts verwisseling. Mijn neefje heet ook Nicky, vandaar. Je hebt gelijk, het is een unisex naam.

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 4038
    Leeftijd: 46
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Mini sigaret
    e-rookt: Mini-pijp
    Registration date: 07-06-08

Bericht van Sidoon op do jul 22, 2010 6:21 pm

Hoi Nicky, welkom hier, en ook hier is de joye de favoriet hoor, goedkoop in aanschaf en dampt prima. Je gaat merken dat als e roken je goed bevalt je vanzelf meer aan gaat schaffen en zo heb je in de tussentijd wel alvast het genot van een goed e rokertje.

witje
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Aantal berichten: 4740
    Leeftijd: 57
    Registration date: 20-12-07

Bericht van witje op do jul 22, 2010 8:51 pm

Hallo Nicki
    Welkom hier ook van mij
    Tja,ik heb echt al kapitalen uitgegeven aan e-rook spul,maar de ego is voor mij persoonlijk momenteel de favoriet

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 11413
    Leeftijd: 57
    Registration date: 25-04-08

Bericht van lotje op do jul 22, 2010 10:34 pm

Welkom Nicky
    Zelf ben ik een simpele pen-damper (van PartySmoker), net als Veri.
    Ben hier al járen helemaal happy mee waardoor ik eigenlijk nooit de behoefte heb gehad iets anders te zoeken.
    Heb wel in een nieuwsgierige bui de mini-pijp van Partysmoker gekocht en vind die ook heerlijk om te dampen. Maar om commentaar te voorkomen damp ik buitenshuis alleen maar mijn pen.
    Ik heb ook nog de usb-pen met de accupack (aan een kabeltje dus), maar ook die damp ik alleen maar thuis.
    Zo zie je maar: iedereen heeft zo z'n voorkeuren.
    De leveranciers van de meeste populaire elektrische dampers die je hier tegenkomt zijn van goede betrouwbare bedrijven.
    Dus jouw keuze zal gewoon moeten afhangen van welke damper aan jouw wensen voldoet qua vormgeving en/of prijs.
    Lees zoveel mogelijk en kies niet té snel!

dirodi
    moderator

Vrouw
    Aantal berichten: 1374
    Leeftijd: 50
    e-rookt: Sigaar
    Registration date: 12-03-08

Bericht van dirodi op vr jul 23, 2010 5:42 am

Hoi Nicky welkom hier op dit forum heb nog een linkje voor je om de joye te bestellen, ook bij deze lieve dame heb je uitstekende service, hier komt tie o ja bij Betty is de liquid ook goedkoop.
    http://www.wegwerpsigaret.com

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    1 van mijn grote liefdes, mijn dochter.

Nicky paf paf
    Groentje
    Groentje

Vrouw

Bericht van Nicky paf paf op vr jul 23, 2010 8:38 am

Beste allemaal,

Dank voor jullie antwoorden.

Na urenlang zoeken, lijkt de eGo erg goed uit de bus te komen. Gebruikers rapporteren weinig defecten en melden dat de batterijen lang meegaan. Dat vind ik wel belangrijk! (vorig jaar een k-ervaring met de M2 van Rutoo).
    Ook damp + gieren schijnen erg goed te zijn.

Misschien is de eGo niet de mooiste qua vormgeving maar waarschijnlijk wel de beste qua kwaliteit. Dus ik denk dat ik deze ga bestellen.

Bedankt voor het meedenken!

Karlo
    Gedreven
    Gedreven

Man

Bericht van Karlo op vr jul 23, 2010 11:15 am

denk dat je een goede keus maakt, Nicky.
    veel plezier met dampen a cigar

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 4038
    Leeftijd: 46
    Registration date: 07-06-08

Bericht van Sidoon op vr jul 23, 2010 5:32 pm

Goede keus, vertel je als je hem hebt hier ook even hoe het bevalt.....zijn we altijd heel benieuwd naar

Nicky paf paf
    Groentje
    Groentje

Vrouw

Bericht van Nicky paf paf op vr jul 23, 2010 8:07 pm

Gisteren besteld - vandaag al aangekomen! (alleen was ik niet thuis om pakketje te ontvangen - nu kan ik het maandagmiddag pas afhalen op postkantoor).

Ik zal zeker een gebruikerservaring posten!

a cigar

P.S. laat binnenkort longfoto maken - brrr !!

Karlo
    Gedreven
    Gedreven

Man

Bericht van Karlo op za jul 24, 2010 2:22 am

Nicky paf paf schreef:Gisteren besteld - vandaag al aangekomen! (alleen was ik niet thuis om pakketje te ontvangen - nu kan ik het maandagmiddag pas afhalen op postkantoor).

aargghhhh, zal je net zien, zijn ze snel, komt de bezorgdienst JUIST op DAT moment dat je er even NIET bent...

P.S. laat binnenkort longfoto maken - brrr !!

succes dan maar, hopelijk valt het mee.... Rolling Eyes

Jacqueline V
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2532
    Leeftijd: 50
    e-rookt: Sigaar
    Registration date: 26-06-08