Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

De eGo - wat doe ik verkeerd?

Deel

Nicky paf paf
    Groentje
    Groentje

Vrouw
    Aantal berichten: 20
    Leeftijd: 38
    Registration date: 22-07-10

De eGo - wat doe ik verkeerd?

Bericht van Nicky paf paf op za jul 24, 2010 6:59 pm

Vandaag de nieuwe eGo ontvangen.

Helaas blijkt ook dit apparaat (net als de M2 van Rutoo) totaal niet aan de verwachtingen te voldoen.

Ten eeste de bijsluiter: veel te klein - een flut boekje van een paar centimeter, geheel in het Engels - nergens een tekening om de onderdelen apart aan te duiden. Jammer want je mag er niet vanuit gaan dat een leek weet wat bijvoorbeeld een atomizer is!

De verpakking in een harde rechthoekige lange zwarte doos is mooi - maar daar koop je niets voor!

Geen draaghoesje - maar een piepklein stoffen zakje om alles in mee te nemen.

Ik heb de instructies compleet opgevolgd.
    In de bijsluiter staat dat je 2 uur moet opladen. Heb ik gedaan.
    In de bijsluiter staat dat de batterij zo'n 5 tot 10 uur meegaat. Nou echt niet! 5 minuten zullen ze bedoelen!

De problemen:
    *produceert nauwelijks damp
    *de batterij is al na een paar minuten leeg.

Ik voel met net zo opgelicht als bij de M2 van Rutoo (wat trouwens heel frappant is, is dat de atomizer van de eGo op de batterij van de M2 van Rutoo past + de cartridges op de atomizer - is er een link??).

Ik krijg de indruk dat alle positieve reviews tot dusver door leveranciers geschreven zijn (hoe weet ik als leek het verschil?).

Jammer, weer 72 euro door het riool gespoeld...

Karlo
    Gedreven
    Gedreven

Man
    Aantal berichten: 74
    Leeftijd: 41
    Registration date: 23-12-08

Re: De eGo - wat doe ik verkeerd?

Bericht van Karlo op za jul 24, 2010 7:34 pm

Nicky paf paf schreef:Vandaag de nieuwe eGo ontvangen.

Helaas blijkt ook dit apparaat (net als de M2 van Rutoo) totaal niet aan de verwachtingen te voldoen.

Ten eeste de bijsluiter: veel te klein - een flut boekje van een paar centimeter, geheel in het Engels - nergens een tekening om de onderdelen apart aan te duiden. Jammer want je mag er niet vanuit gaan dat een leek weet wat bijvoorbeeld een atomizer is!

De verpakking in een harde rechthoekige lange zwarte doos is mooi - maar daar koop je niets voor!

Geen draaghoesje - maar een piepklein stoffen zakje om alles in mee te nemen.

Ik heb de instructies compleet opgevolgd.
    In de bijsluiter staat dat je 2 uur moet opladen. Heb ik gedaan.
    In de bijsluiter staat dat de batterij zo'n 5 tot 10 uur meegaat. Nou echt niet! 5 minuten zullen ze bedoelen!

De problemen:
    *produceert nauwelijks damp
    *de batterij is al na een paar minuten leeg.

Ik voel met net zo opgelicht als bij de M2 van Rutoo (wat trouwens heel frappant is, is dat de atomizer van de eGo op de batterij van de M2 van Rutoo past + de cartridges op de atomizer - is er een link??).

Ik krijg de indruk dat alle positieve reviews tot dusver door leveranciers geschreven zijn (hoe weet ik als leek het verschil?).

Jammer, weer 72 euro door het riool gespoeld...

72 euro?! verlegen
    Waar heb je die eGo dan gekocht?
    denkelijk niet bij een van de door mij genoemd links?

okay, de onderdelen:
    Die dikke staaf met schroefdraad is de batterij
    een dun kokertje met schroefdraad is de atomizer (verdamper)
    De huls is de CONE, en schuif je over de atomzer heen, als je die op de batterij hebt geschroefd. In de atomizer stop je de ampul. Dat is het.

Batterij eerste keer 8 uur opladen. Geeft ie dan nog geen damp, dan heb JIJ weer net een maandag ochtend product. Maar voordat geconcludeerd kan worden, eerste 8 uur opladen. Na een herhaald opladen, 3 uur. En gebruik niet een andere oplader, dan degene die je bij de eGo geleverd heb gekregen. Een opgeladen batterij gaat ongeveer 3 uur mee.

Onderdelen van rutoo en eGo passen misschien op elkaar, maar zou ze niet met elkaar gebruiken. en de reviews.. nee, zijn over het algemeen niet door leveranciers geplaatst. Ik heb echt een prima dampende eGo bijvoorbeeld, en met mij tal van anderen.

Kijk als je vindt dat na het opladen van die batterij voor een uurtje of 8, dat ding nog niet goed dampt, maar je kunt uitsluiten dat het aan de batterij ligt, dan hebben we nog wel een ampul oplossing voor je, maar voor die tijd, eerst even dit proberen. jaja

houdt contact hier handshake

ennuh... je hebt garantie toch?!

Nicky paf paf
    Groentje
    Groentje

Vrouw

Bericht van Nicky paf paf op za jul 24, 2010 8:23 pm

Hoi Karlo,

Nee ik heb gewoon jouw link gevolgd, gekocht bij Cmalo. Wel met een aantal extra accessoires + liquids (3 smaakjes). vraagteken In totaal 72 euro.

Batterij 8 uur opladen? Dat staat niet in de bijsluiter. En lampje wordt al heel snel GROEN - laadtie dan nog wel op?

Misschien heb ik inderdaad wel een maandagochtendproductje --- boe hoe, waarom?! Ik moet echt van het gewone roken afkomen, want mijn longen zijn slecht!

Welke de onderdelen zijn had ik zelf uitgevogeld (omdat mijn Engels goed is, maar ik vind dat de leverancier voor de NL-markt daar niet vanuit mag gaan).

Ik gebruik trouwens alleen de eGo onderdelen bij elkaar - opladen kan ook niet anders (en mijn Rutoo deed het vorig jaar al helemaal niet)...

Garantie, heb ik die dan? vraagteken Er zat niets in de verpakking van dien aard.

Ben ook een beetje teleurgesteld over het telefoonnummer op de website van Cmalo. Had donderdag ingesproken - nog geen antwoord gehad (ik hou het er maar op dat 'ie op vakantie is...?).

In ieder geval bedankt voor je support Karlo handshake - en ik blijf hier posten want moet dit probleem oplossen voordat ik het loodje leg door gewone sigaretten... !!

Goed weekeinde nog!

Karlo
    Gedreven
    Gedreven

Man

Bericht van Karlo op zo jul 25, 2010 4:27 am

Nicky paf paf schreef:Hoi Karlo,

Nee ik heb gewoon jouw link gevolgd, gekocht bij Cmalo.

Okay, Dan zal het vast opgelost worden.

Batterij 8 uur opladen? Dat staat niet in de bijsluiter. En lampje wordt al heel snel GROEN - laadtie dan nog wel op?

jaja en zeker de /eerste/ keer is het belangrijk om de batterij even goed lang door te laten laden.

Misschien heb ik inderdaad wel een maandagochtendproductje --- boe hoe, waarom?! Ik moet echt van het gewone roken afkomen, want mijn longen zijn slecht!

Ach. met maandagochtend producten zijn we allemaal al eens gezegend geweest, en dan is het nog niet eens zo erg als drie jaar geleden, toen de eerste e-sigjes op de markt kwamen. Maar ja, soms heb ze er tussen. En ja, als je longen op jouw leeftijd nu al zo slecht zijn, is het verstandig het gewone roken snel te laten. jaja

Welke de onderdelen zijn had ik zelf uitgevogeld (omdat mijn Engels goed is, maar ik vind dat de leverancier voor de NL-markt daar niet vanuit mag gaan).

Je hebt een punt, dat wel..

Garantie, heb ik die dan? vraagteken Er zat niets in de verpakking van dien aard.

zowiezo geldt de wetgeving "kopen op afstand"

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Winkelen_op_het_web??WT.srch=1&WT.mc_id=Algemeen&WT.seg_1=kopen%20afstand

Ben ook een beetje teleurgesteld over het telefoonnummer op de website van Cmalo. Had donderdag ingesproken - nog geen antwoord gehad (ik hou het er maar op dat 'ie op vakantie is...?).

Volgens mij is ie niet op vakantie.

In ieder geval bedankt voor je support Karlo handshake - en ik blijf hier posten want moet dit probleem oplossen voordat ik het loodje leg door gewone sigaretten... !!

nah, ga er maar vanuit dat het opgelost wordt. jaja
    en een goed weekend terug.

en eh... check je Persoonlijke Berichten even.

Karlo

witje
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Aantal berichten: 4740
    Leeftijd: 57
    Registration date: 20-12-07

Bericht van witje op ma jul 26, 2010 12:04 pm

Je kunt jp beter mailen als bellen heb ik gemerkt,en je krijgt ALTIJD netjes antwoord van hem op een mail
    Alle baterijen,egaal welke e-sig moeten minimaal 8 uur opgeladen worden de eerste keer,ook al springt alles op groen,ze moeten doorgeladen worden

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 11413
    Leeftijd: 58
    e-rookt: Mini sigaret
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Mini-pijp
    Registration date: 25-04-08

Bericht van lotje op ma jul 26, 2010 2:26 pm

Klopt,
    en dan
    de nieuwe batterij even een kwartiertje ofzo gebruiken, en dan nog eens na-laden
    en dán werkt hij optimaal.

Nicky paf paf
    Groentje
    Groentje

Vrouw

Bericht van Nicky paf paf op ma jul 26, 2010 4:49 pm

Beste allemaal,

De eigenaar van Cmalo heeft zelf contact met mij opgenomen via de e-mail. Dat staat hem netjes glimlach !

Ik heb de batterijen en atomizer vandaag per post verstuurd, nu maar ff afwachten. De verzendkosten zijn kant op moet ik betalen; hij betaalt de 'overtocht' mijn kant op...

Als alle batterijen inderdaad de 1ste keer 8 uur geladen moeten worden, is het wel zo handig dat in de instructies te vermelden. Ik had het nu niet gedaan, want wist het niet. Lampje groen - alles goed, denk je dan.

Nu maar ff wachten op de retourzending.

Karlo
    Gedreven
    Gedreven

Man

Bericht van Karlo op ma jul 26, 2010 4:55 pm

Ik wist het wel lippen verzegeld

Hopelijk gaat het met de vervanger beter dan..
    Laat het horen he?! a cigar

Nicky paf paf
    Groentje
    Groentje

Vrouw

Bericht van Nicky paf paf op di jul 27, 2010 9:13 pm

Hoi Karlo,

Gisteren de onderdelen teruggestuurd. JP meent dat wij geen liquid op de atomizer hadden moeten doen - terwijl er in het instructieblaadje duidelijk staat dat dit wel moet. vraagteken

Verder kregen we tijdens het bestellen geen waarschuwing dat de vloeistof niet geschikt was om direct op de atomizer te druppelen. Bij de smaakjes stonden rode lettertjes 'productinformatie' toen we daar op drukten geen waarschuwing of iets dergelijks. Terwijl we een compleet eGo-pakket bestelden + accessoires.

JP meent verder dat wij informatie daarover op zijn website van Cmalo hadden moeten vinden. Maar in het instructieblaadje wordt niet vermeld dat je op de website moet kijken.

Wij hebben het instructieblaadje als leidend & doorslaggevend genomen.

Ik hoop niet dat ik nu weer kosten moet maken. Het hele pakket kostte ons als 72 euro (+ portkosten gisteren).

Misschien begrijp je dat ik teleurgesteld ben in e-roken. Dit is al de 2de ervaring die de mist in gaat.

Karlo
    Gedreven
    Gedreven

Man

Bericht van Karlo op di jul 27, 2010 10:04 pm

Had je DIY vloeistof erbij gekocht misschien?
    Deze is niet "kant en klaar" namelijk.
    je hebt dan smaakstof en een basis stof,
    die moet je dan eerst met elkaar mengen.

misschien was dat het probleem?

Nicky paf paf
    Groentje
    Groentje

Vrouw

Bericht van Nicky paf paf op di jul 27, 2010 10:14 pm

Ja ik denk het wel... Suspect

Maar dat wist ik niet!
    Stond niet in instructieblaadje vermeld.
    Ook geen waarschuwing bij bestelling.

Pas bij het terugzenden meldde de eigenaar van Cmalo dat dit niet kon.

Ben op het verkeerde been gezet doordat in instructieblaadje staat: Drip 2 to 3 drops of liquid into atomizer before smoke, to get a better feeling.
    Gedaan wat daar staat!

vraagteken vraagteken vraagteken

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van lotje op wo jul 28, 2010 1:48 pm

Nicky, even een mailtje sturen waar dit precies in staat. (dat je kon druppelen op de atomizer volgens het instructieblaadje)

Veri
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 3576
    Leeftijd: 60
    Registration date: 22-04-08

Bericht van Veri op wo jul 28, 2010 6:03 pm

En misschien toch iets meer afgaan op wat ervaren gebruikers je vertellen dan op wat er in begeleidende papiertjes staat. Sowieso moet je in de gaten houden, dat die gebruiksaanwijzingen vaak een paar maal vertaald zijn voor ze in jouw handen komen - dat op zich kan soms al tot verkeerde interpretaties leiden (vooral als er ook chinees in dat rijtje talen staat!), of zoals in jou geval dat de schrijver ervan het één bedoelt (de complete e-rookvloeistof) terwijl jij denkt dat het dan ook op het ander (een onderdeel van die complete vloeistof) zou moeten slaan.

Echt ook in de gaten proberen te houden, dat het hier een markt betreft met artikelen die nog in opbouw/opkomst zijn, en waar (daardoor) telkens weer nieuwe zaken over gevonden worden die nog niet zo snel ook in instruktie-pamfletten gezet worden - wat dat betreft ben je echt het meest up-to-date door voeling te houden met wat de gebruikers zelf ervan te weten komen en ervaren, denk ik.
    Je zit nog in de pionierstijd van het e-rookgebeuren - ook jij hoort nog tot de pioniers op dit gebeid. Daar mag je best een beetje trots op zijn, je 'bent je tijd vooruit' - maar het brengt onherroepelijk ook met zich mee dat je zélf nog naar allerlei dat ermee te maken heeft op zoek moet, zelf ook soms moet uitproberen/onderzoeken. Je kunt gewoon geen kant-en-klaar-en-alles-al-uitgezocht-product verwachten als je gedurende de pionierstijd ergens instapt.

Misschien, als je dit goed tot je laat doordringen (en wat dit betekent) dat je dan vanzelf een beetje anders er in gaat staan, een beetje anders handelt ermee - en dat je dán ook net zo gelukkig ermee wordt als velen van ons zijn. Beetje onderzoekers- en uitzoekers-bloed door je aderen laten vloeien zogezegd - dan kom je er vast wel glimlach

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van lotje op wo jul 28, 2010 9:17 pm

Ik had het niet beter kunnen verwoorden Veri!

Susanna
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2236
    e-rookt: Sigaar
    Registration date: 19-02-08

Bericht van Susanna op wo jul 28, 2010 10:22 pm

Daar sluit ik mij bij aan Lotje.
    Denk dat iedereen die nu e-rookt ervaren heeft wat Veri beschrijft. Er moet dus wel motivatie genoeg aanwezig zijn om door te gaan met e. Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat het alle gedoe waard is. De apparaatjes worden echt steeds beter.

Karlo
    Gedreven
    Gedreven

Man

Bericht van Karlo op wo jul 28, 2010 11:20 pm

Susanna schreef:Daar sluit ik mij bij aan Lotje.
    Denk dat iedereen die nu e-rookt ervaren heeft wat Veri beschrijft. Er moet dus wel motivatie genoeg aanwezig zijn om door te gaan met e. Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat het alle gedoe waard is. De apparaatjes worden echt steeds beter.

nu de gebruiksaanwijzingen nog! lol!

witje
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Aantal berichten: 4740

Bericht van witje op do jul 29, 2010 1:49 pm

Eerst eens mailen met een verkoper voor je koopt helpt ook goed
    Jp heeft me zoveel uitleg gegeven,dat willen jullie niet weten
    Hij heeft me echt door de beginperiode van de ego heen gesjord

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man
    Aantal berichten: 3715
    e-rookt: Eigenbouw damper

Bericht van jan op do jul 29, 2010 4:51 pm

En toch vind ik het jammer dat er dan zo een gebruiksaanwijzing bij zit. Vooral als de verkoper er zelf niet eens achter staat.
    Lijkt me toch een kleine moeite om dan zelf een gebruiksaanwijzing te maken en die dan bij te sluiten. Iedereen blij.
    Het is trouwens wettelijk verplicht om een gebruiksaanwijzing bij te voegen in de taal van het land waarin het verkocht wordt.

Begrijp me niet verkeerd, petje af voor alles wat JP doet om de klanten tevreden te stellen hoor. Maar het kan volgens mij een stukje makkelijker.

Nicky paf paf
    Groentje
    Groentje

Vrouw

Bericht van Nicky paf paf op do jul 29, 2010 5:07 pm

@Jan: precies! Met een goede gebruiksaanwijzing erbij was een hoop ellende te voorkomen geweest.

@Veri: ik begrijp wat je bedoelt - maar vind het aan de andere kant ook onzin. Als producten niet goed werken omdat ze nog allerlei 'kinderziektes' vertonen, moet je ze niet verkopen. Of op de website erbij zetten dat er een behoorlijke kans is dat het apparaat hapert. Wedden dat de klant dan afhaakt? Als klant wil je een goed product dat goed functioneert - en zo wordt het op alle websites (heb er vorige week vele gelezen) wel voorgespiegeld.

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 4038
    Leeftijd: 47
    Registration date: 07-06-08

Bericht van Sidoon op do jul 29, 2010 5:13 pm

Daar heb je gelijk in Jan, ik denk dat JP best een goede handleiding in elkaar kan zetten, hij gebruikt de spullen per slot van rekening zelf ook, en dat zou voor menig beginnend e roker een hoop ergernis kunnen schelen. En ook een tip voor elke beginneling, zoek een of meerdere fora en lees zo veel je kan voordat je iets gaat kopen en proberen, scheelt teleurstelling voor jezelf. Maar niettemin, ook ik heb mijn neus wel gestoten hoor voordat ik er meer van wist.....

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man

Bericht van jan op do jul 29, 2010 5:24 pm

Nicky paf paf schreef:@Jan: precies! Met een goede gebruiksaanwijzing erbij was een hoop ellende te voorkomen geweest.

@Veri: ik begrijp wat je bedoelt - maar vind het aan de andere kant ook onzin. Als producten niet goed werken omdat ze nog allerlei 'kinderziektes' vertonen, moet je ze niet verkopen. Of op de website erbij zetten dat er een behoorlijke kans is dat het apparaat hapert. Wedden dat de klant dan afhaakt? Als klant wil je een goed product dat goed functioneert - en zo wordt het op alle websites (heb er vorige week vele gelezen) wel voorgespiegeld.

E-roken blijft natuurlijk wel een aparte hobby, vergelijken met gewoon roken moet je dan ook nooit doen. Helaas vertonen de huidige e-artikelen nog steeds enkele gebreken.

(moet toch eens op zoek naar een andere avatar. Schrik er zo langzaam aan zelf ook wel een beetje van).
    Natuurlijk kan dat anders maar helaas gaan de meesten voor zo goedkoop mogelijk en die chinezen stampen wel iets in elkaar. Het verkoopt ja immers toch wel.
    Er zijn ook wel betere merken te koop maar daar betaal je dan iets meer voor. Veelal betaal je dan ook voor de service want helemaal probleemloos zijn ook die niet.

Kan het beter? JA zeker weten. Maar dat zal nog wel even op zich laten wachten. De betere artikelen zijn tot nu toe helaas alleen nog onder de knutselaars te vinden.

Sidoon schreef:Daar heb je gelijk in Jan, ik denk dat JP best een goede handleiding in elkaar kan zetten, hij gebruikt de spullen per slot van rekening zelf ook, en dat zou voor menig beginnend e roker een hoop ergernis kunnen schelen. En ook een tip voor elke beginneling, zoek een of meerdere fora en lees zo veel je kan voordat je iets gaat kopen en proberen, scheelt teleurstelling voor jezelf. Maar niettemin, ook ik heb mijn neus wel gestoten hoor voordat ik er meer van wist.....

Het probleem is veelal dat de beginnende e-damper pas de fora gaat ontdekken als ze er al één hebben gekocht en/of er al iets problemen mee hebben.

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Sidoon op do jul 29, 2010 5:28 pm

En ook daar heb je dan weer gelijk in, je gaat vaak pas zoeken als er iets mis gaat en je weet niet hoe het op te lossen....

Nicky paf paf
    Groentje
    Groentje

Vrouw

Bericht van Nicky paf paf op do jul 29, 2010 5:28 pm

Uiteindelijk is JP van Cmalo over de brug gekomen. Hij heeft de twee atomizers vergoed en tesamen met de batterijen (waren blijkbaar nog oké) teruggestuurd. Ook gratis erbij geleverd:

*twee flesjes gewone liquid
    *drie cartrigdes
    *alle zakjes met onderdelen keurig gelabeld
    *en HOERA! lol! een betere gebruiksaanwijzing in het Nederlands op een A4'tje (dus het kan wel!).

Een minpuntje vind ik dat JP pas besloot de atomizers te vergoeden nadat wij dreigden naar de authoriteiten te stappen. Ik hou niet van dreigen en vind dat het ook niet nodig hoort te zijn. De atomizers zijn immers stuk gegaan doordat er in de gebruiksaanwijzing stond dat je de liquid erop moest druppelen. Als de gebruiksaanwijzing verkeerd is, kan je dat de klant niet aanrekenen.

Door JP's inspanning heeft hij ons in ieder geval als klant behouden. Nu alleen nog een gratis antwoordnummer waar defecte onderdelen heenkunnen, en wij zijn helemaal happy.

a cigar

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw

Bericht van Sidoon op do jul 29, 2010 5:31 pm

Al met al heeft JP het dus netjes voor je opgelost en ook dat mag gezegd worden, chapeau JP.

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man

Bericht van jan op do jul 29, 2010 5:35 pm

Ook zonder het dreigen was het wel goed gekomen denk ik. JP kennende.
    Een atomizer gaat niet zomaar defect omdat je er in druppelt, oké hij kan verzuipen en je vacuumschakelaar, indien aanwezig, kan er van defect raken maar dat was het dan ook wel zo een beetje.

Dat je er nu een goede gebruiksaanwijzing bij hebt is natuurlijk mooi. Iedereen kan altijd nog wat leren zien we wel weer.
    Misschien wordt deze nu altijd bijgevoegd en heb je toekomstige e-roker hier mee geholpen. Helemaal voor niets was het dus niet.

Het is nu di mei 22, 2012 8:05 am