Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

Nieuwe review eGo van Cmalo

Deel

Nicky paf paf
    Groentje
    Groentje

Vrouw
    Aantal berichten: 20
    Leeftijd: 38
    Registration date: 22-07-10

Nieuwe review eGo van Cmalo

Bericht van Nicky paf paf op za jul 31, 2010 10:08 pm

Hierbij een nieuwe review over de eGo van Cmalo. Na een 'valse start' zijn we nu 1 week verder en willen we de eGo toelichten bij juist gebruik.

Uiterlijk
    Zwarte vulpen-achtige vorm. Wit lampje licht op als er je op druk en een 'hijs' neemt. Niet de mooiste qua vormgeving vinden wij, menig mens op een terrasje kijkt je vreemd aan omdat ze niet begrijpen wat je aan het doen bent...

Batterijen
    In starterspakket zitten twee batterijen. Na opladen gaan deze redelijk zo'n 4 uur mee. Wat dat aan gaat, stukken beter dan degene die we vorig jaar probeerden van de Rutoo M2.

Atomizer
    Wij hebben 2 verschillende atomizers besteld. Eén normale en een zogeheten 'superatomizer'. Na een paar dagen gebruik lijkt ons het effect van beiden om het even (we doen toch niks verkeerd, hopelijk??). Voordeel van de eGo ten opzichte van de M2 van Rutoo vinden wij dat er direct op de atomizer gedruppeld kan worden waardoor de rookontwikkeling beter is.

catridges
    We hebben verschillende cartriges besteld. Voorgevulde normale en supercartridges, lege cartridges, en dan nog één supergrote (cartomizer) die je met liquid moet inspuiten.
    *De voorgevulde cartridges met Marboro smaak - van zowel normale maat als super - smaken inderdaad Marlboro-achtig maar produceren zonder extra liquid op de atomizer weinig rook (damp).
    *De lege cartridges werken uitstekend als je DK- of MY-liquid op de atomizer druppelt. Super rookontwikkeling een een stevige 'klap' op de longen (maar niet scherp). Vooral in combinatie met de VG-liquid van DK vinden wij deze super! Lijkt wel een stoomboot en vol van smaak. a cigar
    *De zelf te vullen cartomizer weten we eerlijk gezegd nog geen raad mee. Deze hadden we aanvankelijk gevuld met een DIY-liquid, maar dat was misschien verkeerd? Misschien eerst nog mengen met een gewone liquid?

Algemene conclusie
    Veel ervaring hebben we nog niet, maar in vergelijking met de Rutoo M2 is de eGo een super e-roker! Gisteren probeerde een shagrokende dame onze eGo en zij wilde gelijk overstappen! Het smaakt als een echte sigaret en misschien nog lekkerder zelfs + met de juiste vloeistof kan je een rookgordijn opwerpen. Voor mij persoonlijk is dit het PERFECTE alternatief voor een gewone sigaret. Hiermee kan ik hopelijk mijn gezondheid verbeteren, want mijn longen zijn aangetast door al het teer in gewone sigaretten.... zucht.

Service van Cmalo
    Na een stroeve start met Cmalo omdat de miniscule (Engelse) bijsluiter te wensen overliet, hebben wij diverse mailtjes gewisseld. Soms een beetje boos van toon, omdat we ons door de piepkleine en onvolledige bijsluiter misleid voelden. JP toonde zich echter uiteindelijk van zijn beste kant en deed er na de vergoeding van de atomizers zelfs een klein flesje liquid bij + een paar cartridges (gratis). Ook labelde hij alle onderdelen en maakte hij Nederlandse bijsluiter - hetgeen heel nuttig is voor een 'groene' e-roker. Als klant voelden wij ons in ere hersteld en hebben daarop nog een (grote) bestelling geplaats waarbij JP ons vriendelijk en met volledige informatie hielp.

Toekomst
    Het is te kort om nu al te kunnen zeggen of de eGo een kwaliteitsproduct is. Wij beseffen ons dat alle apparaten een beperkte levensduur hebben. Wij hopen in ieder geval dat de stevige batterijen wel eventjes meegaan (paar maanden?). Dus na later zullen wij nog een stukje gebruikerservaring toevoegen.

Voor nu zijn wij echter happy smoke !

Monky
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2505
    Leeftijd: 40
    e-rookt: -
    Registration date: 01-02-09

Re: Nieuwe review eGo van Cmalo

Bericht van Monky op za jul 31, 2010 10:17 pm

nog even dit; ook met een ander model zul je op een terrasje vreemd worden aangekeken hoor, lekker schijt aan hebben en dampen.

De cartomizers gaan idd beter als je ze vult met echte liquid, en niet met smaakstof, je kunt hem leegblazen en opnieuw proberen te vullen.

druppelen geeft zoiezo een betere rookontwikkeling als ampullen, tenzij je een ampul hebt met een andere vulling als het watje.

Veel dampplezier met de ego!

Jacqueline V
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2532
    Leeftijd: 50
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Mini sigaret
    e-rookt: Sigaar
    Registration date: 26-06-08

Bericht van Jacqueline V op zo aug 01, 2010 10:00 am

Mooi review Nicky wink_small

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 4038
    Leeftijd: 47
    e-rookt: Mini-pijp
    Registration date: 07-06-08

Bericht van Sidoon op ma aug 02, 2010 2:14 pm

Ziet er goed uit de review....

Veri
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 3576
    Leeftijd: 60
    Registration date: 22-04-08

Bericht van Veri op di aug 03, 2010 8:30 am

Mooi gedaan, benieuwd naar de vervolg-ervaringen.

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 11413
    Leeftijd: 58
    e-rookt: Mini-pijp
    Registration date: 25-04-08

Bericht van lotje op di aug 03, 2010 9:37 pm

prima gedaan! Hou ons op de hoogte.

esmoking
    Groentje
    Groentje

Aantal berichten: 8
    Leeftijd: 59
    Registration date: 09-08-11

Bericht van esmoking op za aug 20, 2011 7:15 pm

Jacqueline V schreef:Mooi review Nicky wink_small

Hallo Jacqueline,

Ik ben Peter en herken je nog van 3 jaar geleden toen ik jammergenoeg mislukte pogingen deed om te stoppen met roken en over te gaan op het e-roken. Maar sinds twee en een halve week ben ik nu echt overgegaan op het e-roken en voelde me na 3 dagen al stukken beter. Aanleiding dus om dit vol te houden - ik begin het e-roken ook lekkerder te vinden dan het voormalige gewoon roken.
    Ik lees dat je behoorlijk wat ervaring hebt - deze probeer ik nu ook te krijgen. Had mijn "oude" Ruyan Titanium weer opgepakt en die doet het nog steeds hartstikke goed maar voor het geval ie toch defect mocht raken, heb ik 2 andere merken erbij gekocht (toch geld zat ha ha). Ik verwacht volgende week de Sedansa 901 e-cigaar + de Joye ego-T titanium - ben er reuze benieuwd naar. Ik zie ook dat je heel wat e-rookwaar hebt. Mag ik je vragen welk merk je het beste bevalt?

Dank bij voorbaat,
    Peter

Het is nu wo mei 23, 2012 10:24 am