Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

Toekomst-verwachtingen?

Deel

Veri
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 3576
    Leeftijd: 60
    Registration date: 22-04-08

Toekomst-verwachtingen?

Bericht van Veri op do aug 12, 2010 1:22 pm

Wat denk jij dat de toekomst zal brengen voor ons e-rokers?

Zal het nog mogelijk zijn (en hoe?) - zal het verboden worden - zal het juist uitgebreid gepromoot gaan worden door 'de machthebbers'?

Welke factoren/organisaties/betrokkenen zullen daarbij zeker of mogelijkerwijs een rol (kunnen) spelen denk jij?

Wat zou er, denk jij, concreet moeten en kunnen gebeuren, verbeterd of veranderd worden, om het (kunnen) e-roken ook voor de toekomst beter of minstens zo goed mogelijk te kunnen verzekeren?

Aan regeringszijde?

Bij organisaties/instellingen die zich er al dan niet terecht mee bezig houden of zouden kunnen houden?

Aan de kant van de gebruikers?

Aan de kant van de verkopers?

Bij/door nog anderen?

Probeer om heel praktisch en oplossings-gericht te denken hierbij... en oplossingsrichtingen, ook deel-oplossingen (indien volgens jou nodig natuurlijk, en door wie dan ook te realiseren) aangeven of hardop overdenken mag op alle er ook maar enigzins mee te maken hebbende gebieden hier, het is een soort brainstormen tenslotte.

Laat jouw gedachten eens horen hier! jaja

(en reageer natuurlijk ook op die van anderen glimlach )

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 11413
    Leeftijd: 58
    e-rookt: Mini sigaret
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Mini-pijp
    Registration date: 25-04-08

Re: Toekomst-verwachtingen?

Bericht van lotje op do aug 12, 2010 9:25 pm

Allereerst hoop ik natuurlijk dat we gewoon kunnen blijven e-roken!
    Of het gewoon vrij te koop zal blijven en of dat ook via winkels in de stad zal gaan lopen zal van onze lobby afhangen ben ik bang.
    We zullen moeten knokken om wetenschappelijk onderbouwde argumenten ter beschikking te krijgen, en die dan ook bij de juiste mensen op hun bureaus te krijgen.
    Hier ligt ook werk voor de leveranciers, die vaak wel raporten hebben over de liquids maar vanwegen de concurrentie er vanaf zien die openbaar te maken. (een gemiste kans dus)
    De medische wereld zou zich achter ons moeten scharen. We weten wel dat er diverse long-artsen e-dampen ondersteunen tegenover patienten maar dit zou ook meer openbaar gemaakt moeten worden.
    Als het allemaal niet zou lukken is er wel nog de optie om het via apotheken te laten distribueren, net als andere hulpmiddelen om te stoppen met roken. Maar liever niet.
    Ik vrees echter dat het met de huidige kabinetten heel erg moeilijk zal worden . En Stivoro er op dit moment alles aan doet om ook het e-roken verboden te krijgen.
    Keiharde bewijzen verzamelen is onze enige optie dus.
    En wat gebruikers betreft: LOBBYEN!!!

witje
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Aantal berichten: 4740
    Leeftijd: 57
    Registration date: 20-12-07

Bericht van witje op do aug 12, 2010 9:33 pm

Persoonlijk denk ik dat niemand weet welke kant we opgaan de komende tijd
    Voor rokers en e-rokers zou wilders wel eens een opluchting kunnen zijn,als,dan zal dit een van de weinige gebieden zijn waarop dit zo is

Sidoon
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 4038
    Leeftijd: 47
    Registration date: 07-06-08

Bericht van Sidoon op vr aug 13, 2010 5:59 pm

Zou het een optie zijn om juist bij de beginnende jeugd het e roken te promoten, proberen ervoor te zorgen dat ze er NIET aan beginnen maar als ze persé willen roken dat ze als alternatief de e sigaret gaan gebruiken.....

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van lotje op vr aug 13, 2010 9:17 pm

zou prima zijn Sidoon
    maar probeer te lobbyen onder de jeugt en je wordt op de brandstapel gezet!
    Kan hooguit door ouders die zelf dampen gedaan kunnen worden, binnen het gezin dus.
    Maar ja...zijn er nog niet zoveel he?
    trouwens...
    heeft iemand een idee hoeveel e-dampers er nu precies zijn in Nederland?

Veri
    beheerder

Vrouw

Bericht van Veri op za aug 14, 2010 12:37 pm

lotje schreef:
    trouwens...
    heeft iemand een idee hoeveel e-dampers er nu precies zijn in Nederland?

Geen idee - maar veel en veel te weinig. Onze regering heeft het slim gespeeld, door te zorgen dat het bijna verplicht doodgezwegen werd. Hoeveel mensen ze daarmee onnodig richting COPD en dergelijke gestuurd hebben... ach dat maakt toch, zeker in eerste instantie, geen indruk vrees ik, de dooddoener 'eigen keus' ligt immers altijd voor het grijpen. Voor dat dat verandert zal er toch eerst inzicht bij hen moeten komen in een aantal zaken - en wie zorgt daar voor, en hoe...

lotje schreef:We zullen moeten knokken om wetenschappelijk onderbouwde argumenten ter beschikking te krijgen, en die dan ook bij de juiste mensen op hun bureaus te krijgen.
    Hier ligt ook werk voor de leveranciers, die vaak wel raporten hebben over de liquids maar vanwegen de concurrentie er vanaf zien die openbaar te maken. (een gemiste kans dus)
    De medische wereld zou zich achter ons moeten scharen. We weten wel dat er diverse long-artsen e-dampen ondersteunen tegenover patienten maar dit zou ook meer openbaar gemaakt moeten worden.

Hoe zou dat alles bereikt, dus ook opgezet, kunnen worden - zodat er ook enige hoop is dat dit zou werken, goede gevolgen zou kunnen hebben?
    Groepjes ergens, misschien wel oa op forums, die de handen ineen slaan en gericht bezig gaan met een bepaald soort actie?
    Of individuen of werkgroepjes die niet zozeer zelf actie voeren, maar die meer op de achtergrond bezig gaan (vergaren van informatie, of het eventueel zelf maken ervan), die vervolgens hetzij door hen, hetzij door actiegroepjes, gebruikt kunnen worden?
    Of zou er misschien beter iets centraals kunnen zijn, die zulke groepjes helpt opzetten, ze stimuleert, ze eventueel stuurt (en het geheel probeert te blijven overzien)? Of zou dat juist elk initiatief kapot maken? En zo ja, in wat voor vorm zou dat dan kunnen denken jullie?

Of al die dingen samen? Of iets heel anders nog, en wat dan?

Wat/wie zou er nodig zijn om gesprekspartner voor organisaties ed (ook overheid) te kunnen zijn? Zouden die groepjes dat kunnen (en ook voldoende invloed kunnen hebben om veranderingen aan te zwengelen)? Zo niet, wat voor vorm zou er dan gevonden moeten worden?

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van lotje op za aug 14, 2010 12:47 pm

groepjes zou wel handig zijn
    zodat niet twee keer het zelfde wiel uitgevonden moet worden.
    Ik vraag me bv ook af hoe je leveranciers zo ver zou kunnen krijgen hun raporten ter beschikking te stellen (anoniem) zodat er toch eerlijke data boven water komen?
    pas ná het verzamelen van gegevens en het goed bestuderen daarvan zou je pas over kunnen gaan tot het verspreiden van berichten naar mensen die daar nu de beslissingen over nemen (den Haag bv?)
    dat zelfde zou ook moeten met gegevens en eventuele uitspraken van de longartsen waar toch verschillende forummers patient bij zijn. Dat kan ieder voor zich proberen los te krijgen natuurlijk.
    Ik weet van het andere forum dat er bij een longarts al een onderzoekje loopt, en ik ben erg benieuwd daarna.
    En als we genoeg keiharde bewijzen hebben dan zou je ook eindelijk Stivoro kunnen aanpakken want die werken nog altijd met foute data, en dat wordt klakkeloos over genomen door de regering, foei!

Veri
    beheerder

Vrouw

Bericht van Veri op wo dec 01, 2010 3:26 pm

Laat ik deze draad weer eens even een zetje geven - of beter gezegd uit de dode draden mogelijk weer tot leven brengen.

Er is hier niet erg veel reactie op gekomen toen ik het plaatste (maar dank aan diegenen die wel reageerden natuurlijk!).

Maar momenteel zie ik wat beweging binnen de e-dampers wereld, is er een wat bredere kring die zich wat publiekelijker in deze richting uit (was natuurlijk ook op andere plaatsen altijd al aanwezig, die zorg over e-roken in nederland - maar dit richt zich nu dan wat meer naar buiten). Een aantal mensen dus dat zich ieder voor zich misschien (op bepaalde manieren?) in samenwerking kan scharen achter de gedachte 'er zal wat moeten gebeuren om het e-roken voor nederland te behouden - en we zullen het waar nodig of gewenst samen moeten doen'.

Waarbij ik het natuurlijk heb over draadjes elders waarin men zich afvraagt of bepaalde zaken niet gezamelijk zouden moeten worden gedaan/onderhouden.
    Wat ik dan op dit punt zou willen weten is: Hoe staan jullie, de lezers van e-roken.net, hier nu in? (Vooral die alleen hier komen misschien, anderen hebben elders al wel gereageerd zag ik - al kan dat hier desgewenst vanzelfsprekend ook nog een keer.)
    Worden eventuele mogelijkheden gezien, erkend, gewenst gevonden - en waar zouden persoonlijk de grenzen liggen voor jullie? Bij het meest extreme 'alles bij elkaar in één zak doen' - of meer bij 'sociale deel apart houden, rest samengaan' - of 'hele forum als nu alleen echt gezamelijke belangrijke feiten wel even centraal óf in onderlinge samenwerking overal tegelijk, onder de aandacht brengen'? Of wat dan ook ertussen in ergens?

En, best belangrijk en misschien het belangrijkste (voor mij tenminste): zien jullie samenwerking in welke vorm ook als écht van belang om dat achterliggende doel (hoe behuden we het e-roken voor nederland) vorm te kunnen geven, er handen en voeten aan te kunnen geven? Of draagt het dáár eigenlijk niet zo aan bij denken jullie?

Oftewel: brancard voor deze draad nog één keer... Very Happy

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van lotje op wo dec 01, 2010 5:38 pm

gezamelijk staan we natuurlijk altijd sterker.

maar als ik zie wat Supersmoker teweeg kon brengen in z'n eentje...(zelfs op regeringsniveau!)
    zelfs nú nog vragen mensen aan mij of dat een supersmoker is.
    Als hij dat kan
    moeten wij dat sámen toch zéker kunnen!!
    alleen..hoe?

joseetje
    Gedreven
    Gedreven

Vrouw
    Aantal berichten: 86
    Leeftijd: 47
    e-rookt: Sigaar
    Registration date: 22-10-08

Bericht van joseetje op wo dec 01, 2010 8:18 pm

Ik sluit me volledig bij Lotje aan.
    (Mooi gesproken Lotje)

Jacqueline V
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2532
    Leeftijd: 50
    e-rookt: Sigaar
    Registration date: 26-06-08

Bericht van Jacqueline V op do dec 02, 2010 12:21 pm

joseetje schreef:Ik sluit me volledig bij Lotje aan.
    (Mooi gesproken Lotje)

Hier sluit ik me ook helemaal bij aan jaja

Partysmoker
    E-damper van het jaar

Man
    Aantal berichten: 1252
    e-rookt: Pijp
    Registration date: 05-05-08

Bericht van Partysmoker op vr dec 03, 2010 2:19 pm

Veri schreef:Waarbij ik het natuurlijk heb over draadjes elders waarin men zich afvraagt of bepaalde zaken niet gezamelijk zouden moeten worden gedaan/onderhouden.
    Wat ik dan op dit punt zou willen weten is: Hoe staan jullie, de lezers van e-roken.net, hier nu in? (Vooral die alleen hier komen misschien, anderen hebben elders al wel gereageerd zag ik - al kan dat hier desgewenst vanzelfsprekend ook nog een keer.

Hallo Veri
    ik kom helaas ook niet overal Embarassed
    Zijn er linken naar die draadjes ? , ik kan ze nl niet vinden scratch

SAMENWERKING :
    Wat zou het mooi zijn als het mogelijk zou zijn , en dat iedereen op 1 plaats ergens zijn / haar reacties / vragen enz kan plaatsen
    ipv het nu schijnbaar gebeurt op 4 verschillende plekken tegelijk , scheelt ook voor degene die een onderwerp starten een hoop gekopieer/geplak naar diverse topics die over hetzelfde onderwerp gaan.
    Dan houden we ALLEMAAL tijd over om nog wat te "kletsen" (vragen te beantwoorden) op de daarvoor aangewezen plaats glimlach

Ik ben de laatste tijd weer wat meer "openbaar" te zien , maar helaas kan ik niet op 4 plaatsen (of meer) reacties geven.
    De tijd ontbreekt me helaas , en om eerlijk te zeggen heb ik geen zin om iedere keer hetzelfde antwoord te geven op dezelfde vragen op de verschillende fora,
    die tijd steek ik liever in het "sociaal" gedeelte op een fora

Zonder ook maar een of ander forum "tekort" te doen , "we" zijn met een goede 40 a 60 man / vrouw , daar moet toch de schouders ondergezet
    kunnen worden en dat die 50 of 60 man/ vrouw het allemaal SAMEN eens worden over bepaalde dingen , en iets meer respect voor elkaar dan zou er toch
    1 "groot" openbaar medium kunnen komen waar gepraat kan worden over het E roken , en voor degene die er komen voor de sociale contacten moet daar dan ook ruimte voor gegeven worden zodat er 1 groep ontstaat die er uiteindelijk toch SAMEN uitkomt.
    We beginnen allemaal met een schone lei en kijken enkel vooruit , dan moet er toch iets leuks te maken zijn.

Zelf heb ik geregeld nieuwe dingen , eerst werd het altijd aangekondigd op een fora , maar laatste tijd ben ik al aan het denken om het te plaatsen of niet.
    Waarom die twijfel :
    1)ik wil niet 1 forum te kort doen.
    2)maar er komen toch opmerkingen over waarom ik het op 1 fora plaats en niet op de andere en daar heb ik geen zin in om
    mijn eigen te verantwoorden erover waar ik iets plaats of niet ,dus is er een tijd geweest dat er geen enkele aankondiging gedaan werd op een of ander fora.
    3)Ik heb lang zitten denken hoe het "goed" te doen voor iedereen , maar het lukt me niet om alles op 4 fora te plaatsen en dan nog op 4 fora reacties te geven over hetzelfde onderwerp.
    Mijn "roots" lagen bij esigaret.nl , was niet moeilijk want er was er maar eentje lol! daarna ben ik "vreemd gegaan / overgestapt" naar Eroken.net aangezien er daar meer "geouwehoert" kon worden en ik altijd gezegd heb dat het voor mij ontspanning moest zijn als ik savonds op een forum aanwezig was , serieuze vragen werden serieus (snel)beantwoord maar daarna begon het "sociale" deel voor mij , wel onder een andere gebruikersnaam maar volgens mij was dat allang bekend
    4)We hebben het in de groep gegooid hier en er is besloten om back to the "roots" te gaan en de nieuwe dingen aan te kondigen waar we ook begonnen zijn.
    Zal ondertussen misschien al wel opgemerkt zijn.

Dus samenwerking lijkt mij wel wat dan zijn er al een aantal nummers die ik hierboven beschreven heb die niet meer van toepassing zijn.
    Uiteindelijk hebben we allemaal dezelfde hobby smoke

PS
    Omdat er schijnbaar meerdere draadjes lopen op diverse fora :
    mochten er lezers bijzijn die het op een ander fora willen plaatsen omdat er misschien toch nog mensen zijn die hier niet komen mag mijn gedeelte genoeg
    gekopieerd / geplakt worden. wink_small

Groetjes Jan
    die op zijn "vrije" middag wat aan het sociale gedeelte aan het doen is aangezien het me buiten te koud is wink_small

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Partysmoker.nl

LET op ! , PB's over zakelijke dingen worden niet beantwoord! , graag via het normale email verkeer.

Martin
    Groentje
    Groentje

Man
    Aantal berichten: 2
    Registration date: 03-12-10

Bericht van Martin op vr dec 03, 2010 4:24 pm

Zowel bij Freesmokers, waar ik vandaan kom, als bij Esigaret.nl zijn er topics gestart met min of meer hetzelfde onderwerp. Ik zie hier op e-roken.net, bij esigaret.nl en bij Freesmokers eigenlijk alleen maar reacties die er op duiden dat men voordelen ziet in een soort centraal punt. Ook JanPS dus. En om zeer begrijpelijke redenen.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik mij aansluit bij de vele reacties die in de richting gaan van gezamenlijkheid. Zoals JanPS al opmerkt is er in Nederland op het terrein van e-roken een vaste kern van zo'n 50, 60 man/vrouw, die zich op verschillende fora bezighouden met het e-roken. Met zo' n groep mensen via een centraal punt zouden we ook in mijn ogen het e-roken in Nederland beter kunnen ondersteunen.

Karlo
    Gedreven
    Gedreven

Man
    Aantal berichten: 74
    Leeftijd: 41
    Registration date: 23-12-08

Bericht van Karlo op vr dec 03, 2010 7:29 pm

ook ik wandel van forum naar forum, maar vind het geen bezwaar. ook niet als ze niet zouden samenwerken in welke constructie dan ook, maar zou het prachtig vinden als het wel zou gebeuren. Alle vier actieve forums (er schijnt een vijfde te zijn, maar is m.i. nog niet in werking), hebben een eigen invalshoek en identiteit. Iets wat er voor zorgt dat zich daar leden bij bij aansluiten. Voor samenwerking heb ik een en ander voorgesteld, van een geintegreerd overkoepelend forum, waarin de huidige forums worden ondergebracht, tot aan een simpele vorm van paraplu website, waar naar de huidige forums wordt doogelinkt, en wat voor de algemene en voor elk forum interessante zaken, een eigen forum met zich meedraagt.

Hier zijn op en aanmerkingen over gemaakt, positief en negatief. maar feitelijk ben ik niet degene die hier over moet gaan.. heb de tips gegeven, en ik kijk wel wat de diverse forumbeheerders er mee gaan doen.

maar een samenwerking op Hot Topics zou niet verkeerd zijn. het puntje van PartyJan, over het "iets meer respect voor elkaar hebben" draag ik een warm hart toe.. helaas her en der zijn er toch nog zuurpruimen te vinden, terwijl we een gezamelijke hobby, zo niet, genot, positief moeten uitdragen..

dus samenwerking juich ik in elk geval toe. .

Karlo

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man
    Aantal berichten: 3715
    e-rookt: Eigenbouw damper

Bericht van jan op vr dec 03, 2010 9:01 pm

Ik ben dan wel geen forumwandelaar meer (sterker nog, ik ben eigenlijk bijna nergens meer actief) maar ik draag een samenwerking ook een warm hart toe.
    Is de enigste en beste manier om er nog iets van te maken en eens met elkaar een vuist te kunnen maken.
    Ik denk echter wel dat als er iets gebeuren moet dit enige haast behoeft. Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat er meer tegen het dampen spreekt tegenwoordig dan voor. Een einde zou dan ook wel eens nabij kunnen zijn.

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van lotje op vr dec 03, 2010 9:29 pm

Overkoepelende paraplu is een goed idee.
    Maar ja... hoe doe je het dan verder?
    door onvrede op het ene gaan mensen soms over naar een ander forum of starten zelfs een eigen forum....
    Ik heb al meerdere forums zien komen en ook weer zien verdwijnen.
    Geen idee hoe je de diverse forums hun eigenheid kunt laten behouden en toch een neutrale paraplu daaroverheen in stand kunt houden.

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man

Bericht van jan op vr dec 03, 2010 10:28 pm

lotje schreef:Overkoepelende paraplu is een goed idee.
    Maar ja... hoe doe je het dan verder?
    door onvrede op het ene gaan mensen soms over naar een ander forum of starten zelfs een eigen forum....
    Ik heb al meerdere forums zien komen en ook weer zien verdwijnen.
    Geen idee hoe je de diverse forums hun eigenheid kunt laten behouden en toch een neutrale paraplu daaroverheen in stand kunt houden.

Is volgens mij geen onoverkomelijk probleem, wel zal het enige flexibiliteit vereisen. Er is natuurlijk van oudsher een reden dat er meerdere fora zijn maar ook dat is op te lossen door een goede verdeling van de beheers taken/ onderdelen lijkt mij.
    Maar goed dat zullen de beheerders zelf moeten uitzoeken, of zoiets haalbaar is of niet.

Maar ik blijf het een goed idee vinden. Elk forum heeft zijn kracht zowel als beheer als met de leden, als je dat toch eens zou kunnen bundelen dan kan er volgens mij alleen maar goed uit komen.

Partysmoker
    E-damper van het jaar

Man

Bericht van Partysmoker op vr dec 03, 2010 11:18 pm

Karlo schreef:Alle vier actieve forums (er schijnt een vijfde te zijn, maar is m.i. nog niet in werking)

Klopt dat 5de staat er achter "gesloten" gordijn , kan zo opengemaakt worden Very Happy
    Daar hebben we met enkele "diehards" (even uit mijn hoofd een stuk of 8 a 10 man / vrouw )geprobeerd om een forum op te zetten.
    Maar toen er al een 3de geopend werd , en nadien nog een 4de had het weinig zin om er nog een 5de naast te laten lopen.
    Ik heb er technisch mee aan gewerkt en nogal wat foto's ervoor bewerkt , het heeft me ( en alle anderen) veel tijd gekost , maar
    ben er niet dommer op geworden ;)en was savonds van de straat af Rolling Eyes

Mochten er veranderingen komen in de diverse fora of mocht het beheer een "oefen" forum nodig hebben dan
    wil ik het met genoegen overdragen ( wel leeg ! , er staan nu diverse topics in die dus dan verwijdert worden)
    ( met echt nieuws wat over eroken te bespeuren was , nieuwe modellen enz , voordat ze ook maar ergens anders getoond werden Suspect )
    en kan men het gebruiken om te brainstormen.
    Uiteraard geef ik dan alles over domeinnaam + software + alle inlog gegevens.
    En wil ik wel hebben dat mijn "account" daar verwijdert word wink_small

Verder ben ik "regelmatig" te vinden op een forum (niets met eroken te maken) met meer dan 10.000 leden, ook daar
    is niet iedereen tevreden , maar ze blijven wel terugkomen en gewoon reageren omdat men het accepteert wat iemand schrijft.
    daar is het 1 "club" en mocht er iets zijn staan ze ook bijna allemaal klaar om een blok te vormen.
    dus dan zou het met een kleine 100 man / vrouw toh ook moeten lukken scratch

Ik hoop van harte dat er door de diverse beheerders over nagedacht word.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Partysmoker.nl

LET op ! , PB's over zakelijke dingen worden niet beantwoord! , graag via het normale email verkeer.

Karlo
    Gedreven
    Gedreven

Man
    Aantal berichten: 74
    Leeftijd: 41
    Registration date: 23-12-08

Bericht van Karlo op za dec 04, 2010 1:20 am

jan schreef:Ik ben dan wel geen forumwandelaar meer (sterker nog, ik ben eigenlijk bijna nergens meer actief) maar ik draag een samenwerking ook een warm hart toe.
    Is de enigste en beste manier om er nog iets van te maken en eens met elkaar een vuist te kunnen maken.
    Ik denk echter wel dat als er iets gebeuren moet dit enige haast behoeft. Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat er meer tegen het dampen spreekt tegenwoordig dan voor. Een einde zou dan ook wel eens nabij kunnen zijn.

mee eens wat betreft die vuist, denk dat het nu dan ook de juiste tijd is om stekken te steken. Het einde voor e-roken zie ik dan echter weer niet in zicht eigenlijk. Denk dat een aantal A-rokers weer wil gaan stoppen, en toch vervanging zoeken. Gebeurt meestal in de wintermaanden... beetje hoop houden, Jan..

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man

Bericht van jan op za dec 04, 2010 9:56 am

Beetje hoop heb ik ook wel Karlo, ik bedoelde het ook op de manier dat de regering roet in het eten kan gaan gooien.
    Als het verboden gaat worden zal het een stuk lastiger zijn om iets te bemachtigen.
    Gelukkig zijn er dan nog diverse knutselaars en kan er voor een kleine groep wel wat opgevangen worden.
    Liquid zal echter wat lastiger worden. Kan ook meevallen hoor want ik ben geen liquidmaker.

Trouwens nog wat, is het niet handiger om deze discussie/ brainstorm op één forum te houden? en dan op de andere fora gewoon een link naar de discussie te gaan plaatsen? Op de huidige manier heb je de info en ideeën weer erg gefragmenteerd.

murphy
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2522
    Registration date: 05-08-08

Bericht van murphy op za dec 04, 2010 7:30 pm

Partysmoker schreef:
    Maar toen er al een 3de geopend werd , en nadien nog een 4de had het weinig zin om er nog een 5de naast te laten lopen.

Wellicht is de "e rook community" te klein voor een 5de forum, maar gezien de inzet en kennis van de "geselecteerde" moderatoren (kan even geen betere term bedenken), had dit zeker kans van slagen kunnen hebben. Daarnaast liggen er nog best wel wat mogelijkheden op e-rookgebied, die nu nog niet benut worden (waarvan je er zelf al enkele hebt aangehaald).

Maar nu dit een gepasseerd station blijkt, zou samenwerking zeker overwogen moeten worden.

Ik zie het niet negatief tegemoet als het verboden wordt, in Australie is verkoop van electronische sigaretten ook verboden, maar er zijn meerdere wegen, die naar Rome (in dit geval Australie) leiden wink_small

Partysmoker
    E-damper van het jaar

Man

Bericht van Partysmoker op za dec 04, 2010 10:24 pm

murphy schreef:

Wellicht is de "e rook community" te klein voor een 5de forum, maar gezien de inzet en kennis van de "geselecteerde" moderatoren (kan even geen betere term bedenken), had dit zeker kans van slagen kunnen hebben. Daarnaast liggen er nog best wel wat mogelijkheden op e-rookgebied, die nu nog niet benut worden (waarvan je er zelf al enkele hebt aangehaald).
    Dank je ! , maar het zouden niet allemaal "moderatoren" worden , hadden enkel een moderator optie onder de naam om mee te kunnen lezen / brain stormen enz.meerdere weten meer dan een enkeling alleen , en er komen steeds nieuwe ideeen enz tevoorschijn.

Maar nu dit een gepasseerd station blijkt, zou samenwerking zeker overwogen moeten worden.
    Degene die er een mod account hebben zitten (zaten) al op diverse fora en er zijn erbij die vanaf het begin aktief zijn geweest op diverse fora ,
    dus er kan wel "onderling" met elkaar omgegaan worden zoals blijkt wink_small, de ene zorgde voor het nieuws , de andere weer voor de goede spellingen enz bij reviews en onderzoekjes zodat het netjes op "papier" kwam , de andere was met foto's shoppen bezig , de andere met foto's maken , voor het technisch deel was er iemand , dus voor alles en iedereen was er wel iets te vinden op zijn haar "gebied".

Ik zie het niet negatief tegemoet als het verboden wordt, in Australie is verkoop van electronische sigaretten ook verboden, maar er zijn meerdere wegen, die naar Rome (in dit geval Australie) leiden wink_small

ik zie het zelf ook niet negatief dat er verboden komen in nl , ik heb in ieder geval nog van niets gehoord wink_small

Wat ik zou willen is dat er op 1 plaats onderwerpen over eroken komen ( zowel vragen / ideeen enz , sociaal gedeelte kan er ook nog bij , hoef je niet te lezen als je niet wilt ) dat ik dan op 1 plaats kon antwoorden mochten er
    vragen / problemen zijn , 4 fora bij houden heb ik geen zin ( lees tijd) in.
    En met de club van "vaste" bezoekers van verschillende fora moet er toch wel iets SAMEN gemaakt kunnen worden.

Eerlijk gezegd vallen me de reacties / op aan merkingen een beetje tegen ( heb ik het enkel over het onderwerp op esigaret / eroken , aangezien ik het op de andere niet gelezen heb. )
    tot op heden is er geen reden waarom een server plat zou moeten gaan

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Partysmoker.nl

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van lotje op za dec 04, 2010 10:37 pm

paraplu: de startpagina waar dan ook alle echte e-rook-gerelateerde thema's in ondergebracht worden
    ook het hele technische gebeuren.
    en de diverse forums voor het sociale contact.
    Of hoe moet ik me dat gaan voorstellen?
    modjes:
    speciale mods voor de paraplu
    en de personen die nu de verschillende forums beheren blijven ieder dan hun eigen blok onder de paraplu beheren?

murphy
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2522
    Registration date: 05-08-08

Bericht van murphy op za dec 04, 2010 11:03 pm

Lijkt me moeilijk te realiseren, dan zou de paraplu groter worden dan de mensen die eronder staan (lees de 4 fora) en waar ligt de grens zodat de eigen identiteit behouden blijft?

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van lotje op zo dec 05, 2010 2:05 pm

geen idee
    Maar op de meeste forums wordt er meer over andere dingen gebabbeld dan over e-dampen.
    vandaar dat ik op deze oplossing kwam.
    maar hoe je dat moet realiseren...

Het is nu di mei 22, 2012 6:45 am