Ik ga me binnenkort de vgo xl 1300 aanschaffen, daar kan je volgens mij een hele dag mee dampen zonder met 50 batterijen of dampers rond te lopen :p
nieuwe e-smoker

Jeroen_HD- Gedreven

Aantal berichten: 91
Leeftijd: 22
e-rookt: Mini sigaret
Registration date: 20-01-11
- Bericht nummer 26
Re: nieuwe e-smoker

Monky- Niet te stoppen

Aantal berichten: 2505
Leeftijd: 40
e-rookt: -
Registration date: 01-02-09
- Bericht nummer 27
ik zou voor de ego xl gaan, ik las dat op de vgo niet alle 510 atomizers het lekker doen ( waarom weet ik ook niet, ze zouden het er wel op moeten doen). Als je een cartomizer damper bent kun je beter voor de vgo gaan, die doen het daar erg goed op.
Op de ego kan alles en doet alles het ook.
Nog een verschil tussen deze 2; de Vgo heeft een blauw ledje onderop, de ego heeft geen ledje onderop en is langer als de ego. Ik vind geen ledje makkelijker, hoef niet zo op te vallen met mn damper, maar je kunt ook dat ledje van de vgo proberen te verbergen door afplakken of zoiets.
De vgo gaat wat langer mee nog als de ego.
Het zijn verder beide prima dampers
Op de ego kan alles en doet alles het ook.
Nog een verschil tussen deze 2; de Vgo heeft een blauw ledje onderop, de ego heeft geen ledje onderop en is langer als de ego. Ik vind geen ledje makkelijker, hoef niet zo op te vallen met mn damper, maar je kunt ook dat ledje van de vgo proberen te verbergen door afplakken of zoiets.
De vgo gaat wat langer mee nog als de ego.
Het zijn verder beide prima dampers

rita- Gedreven

- Aantal berichten: 35
Registration date: 29-01-11
- Bericht nummer 28
Ik ben nu 18 dagen aan het dampen,en blijf met die vervelende felle hoest zitten.
Ik durf met momenten bijna niet te dampen,omdat ik precies mijn longen uit mijn lichaam hoest heel vervelend en pijnlijk.
Is ook genant als er mensen in mijn omgeving zijn.
Hoe zou dit toch komen?
Ik wil graag met mijn a-sigs stoppen maar zo lukt het niet
Ik durf met momenten bijna niet te dampen,omdat ik precies mijn longen uit mijn lichaam hoest heel vervelend en pijnlijk.
Is ook genant als er mensen in mijn omgeving zijn.
Hoe zou dit toch komen?
Ik wil graag met mijn a-sigs stoppen maar zo lukt het niet

lotje- Hopeloos forumverslaafd

Aantal berichten: 11413
Leeftijd: 58
e-rookt: Penmodel sigaret
e-rookt: Mini-pijp
Registration date: 25-04-08
- Bericht nummer 29
juist in het begin is flink hoesten normaal Rita
dat is je lichaam dat de troep probeert uit je longen te werken.
Gaat vanzelf over.
Of...je hebt gewoon een stevige verkoudheid te pakken...
dat is je lichaam dat de troep probeert uit je longen te werken.
Gaat vanzelf over.
Of...je hebt gewoon een stevige verkoudheid te pakken...

rita- Gedreven

- Bericht nummer 30
Het hoesten is als ik aan mijn e-sig damp en als ik dan een uiteindelijk een a-sig rook dan hoest ik niet

dirodi- moderator

Aantal berichten: 1377
Leeftijd: 51
e-rookt: Sigaar
Registration date: 12-03-08
- Bericht nummer 31
Heb je in een ander topic antwoord gegeven over dat hoesten RIta, denk dat de hoogte van je nicotine het probleem is.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
1 van mijn grote liefdes, mijn dochter.

Veri- beheerder

Aantal berichten: 3576
Leeftijd: 60
Registration date: 22-04-08
- Bericht nummer 32
In je luchtwegen zitten hele kleine haartjes. Die staan normaal gesproken overeind om de binnenkomende lucht zeg maar te filteren; en die zetten ook aan tot hoesten om dat wat er toch langskwam en 'erachter' zit eruit te krijgen. (En dat kan dus troep van vele jaren opgebouwd zijn).
Het gemene van gewone sigaretten/tabak is dat er stoffen inzitten die die kleine haartjes verlammen - ze gaan dan niet meer overeind staan, reageren niet meer, en een hoestneiging is er dan dus niet (verdwijnt dus als je al aan het hoesten was en dan een sigaret opsteekt) - terwijl er al tabak rokend wel fijn allerlei nieuwe troep langsglipt, en ook de oude troep geen prikkel krijgt om zich naar buiten te werken.
Een heel venijnige (en gevaarlijke) werking dus (door de fabrikant bewerkt om dit nog te versterken) van tabak.
Daarnaast kan zeker ook de sterkte van de nicotine een rol spelen, zoals al gezegd werd, zeker het proberen waard dus. Ook is niet helemaal uit te sluiten dat jij nou net de pech zou kunnen hebben om wat overgevoelig te zijn voor de grondstof van de liquid (pg) - al is dit niet erg waarschijnlijk. Maar een klein percentage mensen ervaart dit (en mocht dat al aan de hand zijn dan kun je ook andere liquid, met alternatieve grondstoffen, kopen: PEG en VG liquids bijvoorbeeld). Ik zou niet van overgevoeligheid voor PG uitgaan, en eerst andere mogelijkheden bekijken (waaronder dus de mogelijkheid van gewoon nog wat tijd eroverheen te laten gaan - wat je in 10, 20, 30, 40 jaar hebt opgebouwd is er niet zómaar even uit, dat kan een tijdje duren.)
Het gemene van gewone sigaretten/tabak is dat er stoffen inzitten die die kleine haartjes verlammen - ze gaan dan niet meer overeind staan, reageren niet meer, en een hoestneiging is er dan dus niet (verdwijnt dus als je al aan het hoesten was en dan een sigaret opsteekt) - terwijl er al tabak rokend wel fijn allerlei nieuwe troep langsglipt, en ook de oude troep geen prikkel krijgt om zich naar buiten te werken.
Een heel venijnige (en gevaarlijke) werking dus (door de fabrikant bewerkt om dit nog te versterken) van tabak.
Daarnaast kan zeker ook de sterkte van de nicotine een rol spelen, zoals al gezegd werd, zeker het proberen waard dus. Ook is niet helemaal uit te sluiten dat jij nou net de pech zou kunnen hebben om wat overgevoelig te zijn voor de grondstof van de liquid (pg) - al is dit niet erg waarschijnlijk. Maar een klein percentage mensen ervaart dit (en mocht dat al aan de hand zijn dan kun je ook andere liquid, met alternatieve grondstoffen, kopen: PEG en VG liquids bijvoorbeeld). Ik zou niet van overgevoeligheid voor PG uitgaan, en eerst andere mogelijkheden bekijken (waaronder dus de mogelijkheid van gewoon nog wat tijd eroverheen te laten gaan - wat je in 10, 20, 30, 40 jaar hebt opgebouwd is er niet zómaar even uit, dat kan een tijdje duren.)

rita- Gedreven

- Bericht nummer 33
Vandaag ga ik liguid halen met lager nicotine gehalte, hopelijk lukt het dan beter. Ja het vervelende met dat hoesten is ook dat de mensen dan zo kijken en me vragen, ben je wel zeker dat die e-sigaret beter is

lotje- Hopeloos forumverslaafd

Aantal berichten: 11413
Leeftijd: 58
e-rookt: Mini-pijp
Registration date: 25-04-08
- Bericht nummer 34
en dan zeg je gewoon
"JA
en dat hoesten is daar het bewijs van: ik hoest nu de jarenlang opgespaarde troep in mijn longen uit!"
dan zijn ze vanzelf stil hihihi
"JA
en dat hoesten is daar het bewijs van: ik hoest nu de jarenlang opgespaarde troep in mijn longen uit!"
dan zijn ze vanzelf stil hihihi