Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

Update -- Na één week e-dampen

Deel

Frank
    Groentje
    Groentje

Aantal berichten: 22
    Registration date: 02-02-11

Update -- Na één week e-dampen

Bericht van Frank op vr feb 11, 2011 8:16 am

Het is nu ongeveer een week geleden dat ik begonnen ben met e-dampen. Na ca. 30 jaar gerookt te hebben (ca 15 à 20 sigaretten per dag), heb ik vorige week vrijdag de Joye 510 in gebruik genomen.
    Vanaf dat moment GEEN ENKELE sigaret meer opgestoken, zonder moeite!!

Ik gebruik geen ampullen, maar uitsluitend (leeg gekochte) cartomizers. Heb er nu twee in gebruik.Één gevuld met USA Mix (Hangsen) en één voor de Caramel (ook van Hangsen).
    Per vulbeurt gaan er zo'n 20 druppels in. Het druppelen kan gewoon rechtstreeks vanuit het flesje, zonder injectiemateriaal o.i.d. Witte dopje van de cartomizer eraf en je ziet meteen het opname-materiaal zitten.

Mijn verwachting nu na één week is dat ik ongeveer een week doe over 10 ml (5 ml Usa mix en 5 ml Caramel). Dit zou betekenen dat ik per week voor € 2,50 wegdamp.
    € 2,50 ?? Ja, dat was vroeger voor een halve dag en nu voor een week!!

Dit is 16 mg nicotine in de week. Dit staat gelijk aan de hoeveelheid nicotine van ca. 20 sigaretten! Dit was vroeger de hoeveelheid voor één dag en nu per week!

Ik heb mezelf aangewend om mijn rookpatroon niet te wijzigen. Op de momenten dat ik voorheen een sigaret nam, mag ik nu van mezelf zo'n 10 trekjes van mijn Joye.
    Dan is mijn "sigaret op" en leg ik de Joye weer weg. Zo kom ik niet in de verleiding meer te gaan dampen en gaat bovendien mijn batterij een halve dag mee.

Kortom, ik ben blij en tevreden. Voel me prima, heb niet het gevoel iets te missen. Mijn omgeving moet er even aan wennen en bekijkt het geheel af en toe met de nodige scepsis, maar hé, da's hun probleem. Ik verbruik nu vele malen minder nicotine en euro's. Krijg geen ongevraagde rottige stoffen binnen en hoef niet in de kou te gaan staan kleumen met een peukie. Mijn handen, haar en adem ruiken weer zoals ze bedoeld zijn en ik voel me goed. Ik ondervind uitsluitend voordelen!!!

Damp ze!!!

Karlo
    Gedreven
    Gedreven

Man
    Aantal berichten: 74
    Leeftijd: 41
    Registration date: 23-12-08

Re: Update -- Na één week e-dampen

Bericht van Karlo op vr feb 11, 2011 12:58 pm

gaat goed dus,
    en in principe rook/damp verhouding haal je nu al minder nicotine binnen, met jouw gelijkblijvende rook vs damp systeempje. Nicotine uit damp wordt minder snel in je bloed opgenomen in vergelijk met rook. Tien trekjes damp is dus minder nicotine dan tien trekjes rook.

goed bezig!

Karlo

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 11413
    Leeftijd: 58
    e-rookt: Mini sigaret
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Mini-pijp
    Registration date: 25-04-08

Bericht van lotje op za feb 12, 2011 10:37 pm

goed zo! je gaat als een trein!!
    volhouden he?

Jeroen_HD
    Gedreven
    Gedreven

Man
    Aantal berichten: 91
    Leeftijd: 22
    e-rookt: Mini sigaret
    Registration date: 20-01-11

Bericht van Jeroen_HD op ma feb 14, 2011 3:27 am

Mooi zo!

Ik zit zelf nog met het "probleem" dat ik veel meer damp dan rook. Batterij leeg? Nieuwe erop en verder dampen. Zo kan ik wel een halfuur aan een stuk dampen. Ik damp medium liquid.

Af en toe ook een atje. Maar ik ga mezelf opleggen om minder te dampen en binnenkort mss overschakelen naar low of zero (gewoom omdat de smaakjes zo lekker zijn ^^)

Het is nu do mei 24, 2012 9:51 pm