Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

Welke e-sigaret het beste?

Share

Poppie
    Groentje
    Groentje

Aantal berichten: 1
    Registration date: 08-06-11

Welke e-sigaret het beste?

Bericht van Poppie op wo jun 08, 2011 6:14 pm

Hallootjes!

Ik heb al heel wat gelezen over verschillende soorten e-sigaretten, en ben dus aan het twijfelen welke het meest geschikt zou zijn voor mij.

Ik had heel veel goede verhalen gelezen over de Janty, maar kwam al snel genoeg erachter dat deze niet meer te koop zou zijn?

Toch zou ik liever wat meer ervaringen lezen over de verschillende soorten die op de markt zijn, en welke het makkelijkste is in gebruik, en waar het ook veilig is om eentje te bestellen zonder al te veel rompslomp qua service.

Poppie

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 11413
    Leeftijd: 60
    e-rookt: Mini sigaret
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Mini-pijp
    Registration date: 25-04-08

Re: Welke e-sigaret het beste?

Bericht van lotje op vr jun 17, 2011 9:57 pm

Hallo Poppiede Ego is toch echt wel de beste die er is op dit moment!!Kijk eens naar startersets bij Partysmoker. http://www.partysmoker.nl/startersets/ego-elegant-set.html

Yvy
    Groentje
    Groentje

Vrouw
    Aantal berichten: 14
    Registration date: 18-06-11

Bericht van Yvy op zo jun 19, 2011 5:11 pm

Hallo, ik ben Yvy, nieuw hier, en ik heb ook al veel gelezen op dit forum en op div. sites voor e-smoking.
    Sinds kort met e-smoking begonnen.
    Mijn eerste is er eentje met een T(ank)systeem, wat me goed bevalt. Het is een kwestie van het patroontje voldruppelen, klepje er weer op en klaar. Transparant zodat je kunt zien hoeveel vloeistof er nog in zit.
    Het lijkt mij nou juist een gedoe om met een injectiespuitje en een cartomizer te werken.
    Maar daar heb ik geen ervaring mee.

Die ik heb, de Joye 510-T, is een mooie slanke sigaret.
    Nu heb ik 's gekeken naar de eGo-T, daar kan ik losse elementen van bestellen, maar het lijkt mij dat die wat dikker is. Klopt dat? Heeft iemand ervaring met de eGo-T?

Yvy
    Groentje
    Groentje

Vrouw

Bericht van Yvy op zo jun 19, 2011 5:15 pm

O trouwens, Poppie, nog vergeten te zeggen, ik heb bij www.wegwerpsigaret.com besteld. Voor het geval je nog 'op zoek' bent. Volgens mijn vriendin die daar vaker bestelt, goede ervaringen.

Veri
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 3594
    Leeftijd: 62
    Registration date: 22-04-08

Bericht van Veri op zo jun 19, 2011 6:51 pm

Welkom Poppie glimlach

De ego-T (en evenzo de gewone ego) is inderdaad dikker dan de 510 Yvy. Maar dat heeft echt wel z'n voordelen hoor - stuk sterkere batterij, en grotere atomizer-oppervlakte om het voornaamste te noemen.

Maar dat komt vanzelf nog wel denk ik - we zijn bijna allemaal begonnen met iets dat 'zoveel mogelijk op een sigaret moet lijken'. En pas na een tijdje kan dat de meesten echt niets meer schelen, dan wordt het belangrijker om gewoon de beste damper te vinden bijna ongeacht hoe die er uit ziet.
    Maar als gezegd: lekker gewoon je eigen weg gaan hoor! Very Happy

Yvy
    Groentje
    Groentje

Vrouw

Bericht van Yvy op zo jun 19, 2011 8:02 pm

Ja hij is dikker h, ik dacht het al, maar soms is een foto zo onduidelijk.
    Plus dat ik het jammer vind dat er een plat mondstuk bij zit, ik zou zo graag een ronde willen... haha.
    Dat ik nog 'even' het gevoel van a-roken heb. Hoewel ook dat een kwestie van wennen zal zijn.

Van de a-sig kan ik nog echt geen afscheid nemen. Vind het knap van degenen die dat wel in 1x kunnen.
    Maar ik ben al heel blij met mijn resultaat tot nu toe. Zeker de helft minder al. Voor een stevige roker als ik scheelt dat toch al 200 a-sigaretten in twee weken.
    (Grappig, het woord a-sigaretten heb ik overal gelezen en weet nu dat daar echte sigaretten mee bedoeld worden. Er zit echt 'vaktaal' tussen zeg, haha.)

Weet jij ook of de ego-batterijen in de 510-oplader passen? Ik vind het lastig te ontdekken wat nou precies met wt compatibel is.

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van lotje op zo jun 19, 2011 9:37 pm

de ego en de 510 passen op elkaar.ga zo door met minderen! Je zult je al snel stukken beter gaan voelen: meer lucht, meer reuk, meer smaak etc etc etc

Yvy
    Groentje
    Groentje

Vrouw

Bericht van Yvy op zo jun 19, 2011 10:09 pm

O, da's fijn! Dankejewel Lotje. Dan kan ik losse ego-spullen bestellen.

Ja, ik vind dit al heel wat voor mijn doen hoor, hihi.
    Al bijna 40 jaar verslaafd en dat is toch eigenlijk wel erg lang...
    Shame on me, maar ik kan er gewoon niet afblijven.
    Nu met de e-sig voel ik me veel minder schuldig en heb er nog lol in ook.

Het zal me benieuwen of ik er op den duur helemaal vanaf kom. De tijd zal het leren.

Toevallig vanavond nog (sinds een paar maanden) even een half uurtje in het bos gewandeld met de buuf en de hond, en het ruikt dan zo lekker na een regenbui... heerlijk. Of ik alles 'beter' rook, weet ik niet, dat kan ik me verbeelden, maar daarvoor ben ik nog te kort bezig met e-roken.

Ik wacht het af. Vind het in elk geval d oplossing als je niet zomaar kunt stoppen.

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van lotje op ma jun 20, 2011 1:41 pm

bos was gn verbeelding Yvy!je gaat inderdaad steeds beter ruiken.
    Als je helemaal geen a'tjes meer rookt wordt het ng beter!!! Mensen die in n keer totaal stoppen met a'tjes hebben het minder moeilijk dan mensen die langzaam proberen af te bouwen heb ik gemerkt, maar ja, dat is mij ook nog niet gelukt. maar van 2 pakjes Gladstone per dg naar 2 peukies per dag vind ik toch al heel erg netjes. toch?Succes!!!

Yvy
    Groentje
    Groentje

Vrouw

Bericht van Yvy op ma jun 20, 2011 3:20 pm

Haha Lotje, nou ik kan je wel vertellen, als ik geen a-tjes meer rook dan is er oorlog hier. Kunnen ze wel zeggen dat het makkelijker is om in 1x te stoppen, maar voor mij werkt dat niet.
    Het zit uiteraard tussen de oren h. Als ik iets niet mag... dan wil ik het juist 10x zo veel.
    Dan word ik nijdig, pissig, chagrijnig, dat wil niemand meemaken, inclusief mezelf.
    Nee, ik doe het wel op mijn manier. Als ik iets mag, dan blijf ik er veel makkelijker af.

Dat jij nog maar 2 peukies per dag rookt.... Onvoorstelbaar knap vind ik dat. Dat noem ik al geen roken meer hoor, hihi. Ik moet het nog maar zien te bereiken.

Gatver, nu wilde ik net een bestelling doen op wegwerpsigaret.com, is de webshop gesloten tot 25 juni! Balen. Ga ik maar eens een andere site opzoeken.
    Ik zit al een paar dagen te dimdammen en info te lezen, zal ik dit, zal ik dat... nu ben ik er uit en dan gooien ze de deur dicht! Dat heb ik weer h... grrr.
    Nah ja, er zijn er meer die de ego-T verkopen, dan ga ik een deurtje verder, want zoiets moet NU bij mij. whahahahahaaa.

Monky
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2510
    Leeftijd: 42
    e-rookt: -
    Registration date: 01-02-09

Bericht van Monky op di jun 21, 2011 3:38 pm

uhh, een 510-t atomizer past wel op een ego batterij, maar een ego-t atomizer ziet er niet uit op een 510 batterij hoor. En de ego batt past niet in de 510 lader, daar heb je egt een andere lader voor nodig.
    Lotje, let eens op wil je

www.dampen.nl
    www.ebnferro.com
    www.cmalo.nl

deze verkopen allemaal een ego-T

Yvy
    Groentje
    Groentje

Vrouw

Bericht van Yvy op di jun 21, 2011 7:24 pm

OK Monky, goed dat je het zegt, dank je. En goed dat ik nog niet besteld heb. Moet dan ook weer zo zijn.
    Heb op div. sites, die ook hier op het forum ergens opgesomd staan, gekeken, maar de ene mist dit en de andere mist dat, haha.

Tevens betaal ik altijd met iDeal, en als dat gekoppeld is aan MultiSafepay dan haak ik af, want ik wil me zo weinig mogelijk registreren op internet.
    Ik weet (na mijn 1e ervaring) dat dat bij wegwerpsigaret.com zo werkt, en daar betaal ik dan maar vooruit. Dat kan ook.

Ik wist precies wat ik wilde, maar nu zag ik weer ergens een LR-atomizer staan... Sjonge jonge, dat ik door de bomen het bos niet meer zie h.

Wat is precies het verschil tussen een LR en een gewone atomizer?
    Dan heb ik het over de eGo-T.

Ik ga dat rijtje van drie wat jij noemt Monky, nog een keer langs, en de eerste de beste (dampen.nl) heeft al geen losse oplader voor zover ik kan zien. Plus geen 1000mAh batterij... Ik bedoel maar.
    Maar wat dan wel weer een pluspunt is: die heeft de B-atomizer, die je niet zoveel ziet nog...
    Jaaaahahahahaa, het is wat, als Yvy wil bestellen moet ze het naadje van de kous eerst weten h. Word er helemaal kriegelig van, pak zo weer een a-tje... whahahahaaa.

Ik kijk nog even naarstig verder.

Wat ik (alleen maar jaja) wil is:
    eGo-T:
    - oplader
    - batterij 1000mAh zwart
    - atomizer (type B hoogstwaarschijnlijk) zwart
    - mondstuk (want dat hoort er geloof ik bij h) zwart
    - cartridges zwart
    - PH liquid (medium 11mg) (ook dat heeft niet iedereen)

Als ik type B niet compleet kan krijgen dan wordt het type A, is niet zo'n probleem.

Maar ik kijk nog even goed naar genoemde 3.

En eh... Lotje, bedankt h...

Yvy
    Groentje
    Groentje

Vrouw

Bericht van Yvy op di jun 21, 2011 7:55 pm

Die eGo-T ovale is trouwens ook wel mooi h.... AAAAAAAAAARGH

roken

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van lotje op di jun 21, 2011 10:29 pm

Embarassed ik ging van een gewone ego uit Monkey!Want die damp ik zelf.
    sorry Yvy!

Yvy, als je begint met high nicotine ofzo mis je de a'tjes niet, en dn kun je in een keer stoppen zonder tegen de muren op te gaan hahah

Yvy
    Groentje
    Groentje

Vrouw

Bericht van Yvy op di jun 21, 2011 10:51 pm

Maakt niet uit Lotje, je wordt er toch ook helemaal tureluurs van. Ik zit soms ook bij de verkeerde categorie te kijken, dan denk ik nee, let op, je moet de T hebben... *zucht*

Ik denk dat ik idd toch de high ga proberen. Maar 11mg nicotine leek me al zoveel vergeleken met mijn tabak, die 0,7mg bevat. Pas later heb ik ergens gelezen dat je dat zo niet kunt vergelijken. Ik heb zelfs gelezen hoe je het het beste kunt berekenen om het zo dicht mogelijk te benaderen. Maar waar dat was... hahaha, dat moet je me niet meer vragen. 't Is denk ik veel uitproberen en ervaren wat het beste voor jezelf is.

Overigens kunnen die muren hier wel wat hebben hoor... rollend lachen

Ach, 't is effe zoeken en uitvinden, maar we komen d'r wel. Ik geef niet op.

Veri
    beheerder

Vrouw

Bericht van Veri op di jun 21, 2011 11:28 pm

LR staat voor Low Resistance, lage weerstand - die zijn wat sneller kapot (vandaar meestal geen garantie erop) maar dampen tja, hoe zal ik het zeggen, feller - meer damp, meer die klap op de keel/longen. Zelf bestel ik nooit meer iets anders dan die (zeker voor ego-tanks) - maar ja, dat zul je voor jezelf moeten ervaren of jij genoeg hebt aan de gewone, of dat je je gelukkiger voelt bij een LR-atomizer. Misschien eentje van ieder bestellen om dat te onderzoeken?

Cartridges heb je dus niet nodig voor een ego-T, daar heb je tankjes voor nodig (misschien bedoel je dat ook met cartridges? - maar als je cartridges bestelt krijg je waarschijnlijk het verkeerde...)

Ik heb zelf a en b variant geprobeerd - b vind ik een stuk fijner (maar alweer: wie ben ik, misschien ligt het voor jou anders). Gaan veel langer mee (met n tankje) en mijn ervaring is dat die lang niet zo snel gaan dichtzitten als de a-variant (allebei damp ik wel tussendoor af en toe even zonder tankje erin, om m wat droger te dampen als t wat vochtig en dicht lijkt te gaan zitten).

Misschien is het verstandig op meerdere adressen te bestellen? Lijkt me de snelste manier om alles wat je nodig hebt bij elkaar te krijgen? Of koop n beginset ergens (heb je meteen ook oplader erbij) en ga vandaaruit losse zaken bijbestellen?

Yvy
    Groentje
    Groentje

Vrouw

Bericht van Yvy op di jun 21, 2011 11:54 pm

Bedankt voor je uitleg Veri. Al met al had ik idd besloten eerst een starterset aan te schaffen, dan heb ik, net wat je zegt, de benodigde oplader en de rest vd spullen die ik sowieso moet hebben.
    Ach en ik zie bij de starterset staan: Tank cartridges, whahahahaaa. Als het beestje maar een naam heeft. Daarom toch maar de starterset, voordat ik het verkeerde bestel.
    Die hebben alleen variant A. Maar dat geeft niet, de B kan ik los nabestellen, dan heb ik ze allebei om uit te proberen.
    Zo ook met de LR. Ik had wel begrepen dat het lage weerstand is, maar wat het uiteindelijke resultaat daarvan inhoudt... ze zijn dus heftiger. OK. Kan ik ook proberen natuurlijk.

Op meerdere adressen bestellen is wel noodzakelijk heb ik al gezien. Dat is wel jammer, dat er niet een site bestaat die alles heeft. Maar goed, je moet wat over hebben voor een hobby h, hihi. En dat ie geld kost... tja, welke hobby niet? zou ik zeggen.

Ik ga van alles uitproberen iig. Dat wordt een leuke ontdekkingsreis. Het is zeker de moeite waard om het a-roken te beperken, wat me tot nu toe al heel goed lukt. En dat vind ik al erg fijn.

Yvy
    Groentje
    Groentje

Vrouw

Bericht van Yvy op wo jun 22, 2011 12:02 am

Ach, en nu switch ik net over van cmalo naar dampen.nl...... en daar zie ik onder Joye eGo-T, onderdelen, "eGo-T cartridge" staan... Nou dat bedoel ik dus h, hoezo verwarrend?
    Maakt niet uit, maar men maakt het de beginner niet gemakkelijk.
    Weet niet

Monky
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Vrouw
    Aantal berichten: 2510
    Leeftijd: 42
    Registration date: 01-02-09

Bericht van Monky op wo jun 22, 2011 8:02 am

haha succes ermee, je zult het uiteindelijk wel voor elkaar gaan krijgen

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw

Bericht van lotje op wo jun 22, 2011 4:26 pm

arme Yvy wacht maar, over een tijdje zit jij nderen weg wijs te maken. heel zeker. je groeit er hl snel in. dus: moed houden!!

Veri
    beheerder

Vrouw

Bericht van Veri op do jun 23, 2011 1:49 pm

Zo is't Yvy, volgens mij gaat 't goed met jou! Very Happy

Enne... leuk is de ontdekkingsreis zeker! Maar als je dacht dat dat alleen met de hardware het geval was... wacht maar tot je aan de diverse smaken uitproberen toe bent, nog vl meer te ontdekken! wink_small

Het is nu za aug 23, 2014 4:19 pm