Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

Sedansa Diva: 5 jaar garantie = geen garantie?

Deel

rpvanoyen
    Groentje
    Groentje

Man
    Aantal berichten: 2
    Leeftijd: 41
    e-rookt: Penmodel sigaret
    Registration date: 15-07-11

Sedansa Diva: 5 jaar garantie = geen garantie?

Bericht van rpvanoyen op vr jul 15, 2011 11:45 am

Hallo allemaal,

In 2008 heb ik dus een Diva gekocht bij een Nederlands verkooppunt (webshop) Arovite. Was er zeer content mee, tot enkele weken geleden. Het zilveren ringetje waar de batterij in geschroefd moet worden, bleek ineens zo los te zetten dat het ding eruit kwam zetten. Dus heel voorzichtig het min of meer terug geplaatst, zodat ik de draadjes niet zou breken want dan weet je zeker dat 'ie het niet meer doet. Nu doet 'ie het nog wel gewoon, maar dan moet je 'm heel voorzichtig hanteren. wink_small

Dus niets aan de hand, is gewoon een garantiegevalletje. Aangezien Sedansa (destijds) de enige fabrikant was die 5 jaar garantie durfde te geven, heb ik destijds voor de Sedansa gekozen.

Dus de website van Arovite bezocht maar die bleef blank. Toen via haar schoonheidssalon haar telefoon-/gsmnummer opgezocht en contact opgenomen (sms verstuurd). Keurig antwoord ontvangen dat zij "al jaren" dit niet meer verkocht en dat ik me tot Sedansa zèlf moest richten, of het via dit forum kon doen.
    Eerst Sedansa zelf gemaild met het euvel en die schreven dat Arovite niet hun officiële verkooppunt/verdeler was en dat ik met Arovite het maar moest regelen. Echter wilden zij de garantie wel overnemen maar dan moest ik eerst iets bij hen kopen, al was het maar een pakje ampullen. Maar hoe ze de garantie dan gaan toepassen, wordt mij niet medegedeeld en vervolgens blijft het verder stil...
    Nu heb ik nog een hele lading ampullen liggen en ik ga zeker niet verplicht ampullen kopen om mijn garantie te kunnen krijgen, misschien...

Dus vandaar dat ik mij nu tot dit forum richt. Aan wie kan ik mijn Diva toesturen zodat het gemaakt kan worden? Ikzelf ga er zeker niet aan "prutsen"... No

Groeten,
    René

Veri
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 3576
    Leeftijd: 60
    Registration date: 22-04-08

Re: Sedansa Diva: 5 jaar garantie = geen garantie?

Bericht van Veri op vr jul 15, 2011 2:30 pm

Tja René, dat is wel vervelend voor je. En Sadansa zou toch de consequenties van haar 5-jaar garantie (die ik destijds overigens wel nogal ongelooflijk vond, welk e-dampertje gaat er nu 5 jaar mee, daar kun je absoluut niet op rekenen...) moeten nakomen.

Dus, vooral nu Arovite er niet meer is, ben je toch wel aangewezen op de hoofdleverancier vrees ik.
    En je zult toch voor jezelf moeten nagaan, of eventuele vervolgstappen (beklag ergens doen? rechtzaak beginnen? - gevolgen daarvan zullen toch altijd duurder uitpakken dan het goedkoopste dat je bij Sedansa kunt vinden kopen zou kosten) wel de moeite zijn.

Mij lijkt het meest logische, dat je eerst nog even verder stoeit met Sedansa (schrijven dat ze toch echt de garantie moeten nakomen ook zonder dat je eerst iets koopt, bijv) - en als je geen voet daarmee aan de grond krijgt dan tja... toch hun website maar afzoeken naar iets goedkoops waar je ook nog wat aan hebt? Extra batterij misschien, als je nog steeds (ik kan het haast niet geloven!-maar wel mooi natuurlijk) helemaal tevreden met je Sedansa bent?

Overigens, als niets lukt verder: wellicht dat een klein druppeltje secondenlijm dit al voor je zou kunnen oplossen, aangezien alle draadjes nu nog heel zijn?

Het zou wel fijn zijn als je ons nog eens wilt komen vertellen hoe dit verder afloopt; ik ben er wel nieuwsgierig naar of Sedansa tóch helemaal naar behoren z'n garantie na gaat komen!
    Als forum kunnen we natuurlijk verder ook niet veel anders doen dan dit verhaal hier blijven publiceren - voor anderen die nog iets met Sedansa zouden willen kan dat belangrijk zijn, en het kan allicht ook misschien nog enige invloed op Sedansa hebben, dat ze 'ergens' gevolgd worden in de afhandeling van een garantie-geval.

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 11413
    Leeftijd: 58
    e-rookt: Mini sigaret
    e-rookt: Mini-pijp
    Registration date: 25-04-08

Bericht van lotje op do jul 21, 2011 8:55 pm

helemaal met je eens Veri
    maar toch vind ik het vreemd dat je eerst iets moet kopen....het is toch een Sedansa?
    Mi blijven zij dus in gebreken. Garantie is garantie punt.

rpvanoyen
    Groentje
    Groentje

Man
    Aantal berichten: 2
    Leeftijd: 41
    Registration date: 15-07-11

Bericht van rpvanoyen op vr jul 22, 2011 9:39 am

Bedankt voor jullie antwoorden/meningen.
    Ik ga een mooie en juridisch correcte brief naar hen sturen.
    Uiteraard laat ik weten wat de uitkomst is geworden.

Veri
    beheerder

Vrouw
    Aantal berichten: 3576
    Leeftijd: 60
    Registration date: 22-04-08

Bericht van Veri op vr jul 22, 2011 1:23 pm

Succes dan! En ben benieuwd hoe dit verder afloopt.

lotje
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 11413
    Leeftijd: 58
    e-rookt: Mini sigaret
    e-rookt: Mini-pijp
    Registration date: 25-04-08

Bericht van lotje op za jul 23, 2011 8:17 pm

Hou ons op de hoogte!

Het is nu vr mei 25, 2012 1:15 am