van Veri op za mei 03, 2008 11:38 am
Even een aanvulling over Frans/Sociaal Roken (had 'm gisteren aan de telefoon en heb toen ook even met 'm gesproken over dat er toch wat communicatie-probleempjes voor lijken te komen).
Hij is kort geleden overgegaan naar een andere provider, internet-plus van KPN of dochters. En heeft aanloop-problemen.
Daar kan ik over meepraten, ik heb toen ik daarmee begon precies hetzelfde gehad; en het heeft meerdere maanden geduurd voor eindelijk alles aanvaardbaar draaide bij mij. Dat is zo te horen niet anders bij Frans. Wat dat betekent is o.a.:
- soms vallen de diensten (telefoon+internet) weleens langere tijd uit, zonder dat degeen die contact zoekt daar iets van merkt: telefoon gaat dan dus normaal over, lijkt het... maar niet dus; en email lijkt aan te komen... maar niet dus, zonder enig bericht verdwenen (Het lijkt er op dat Frans nu wel zo'n beetje door dit probleem heen is gelukkig; maar misschien dat het nog wel incidenteel kan gebeuren)
- de spamfilters van de isp kunnen té strak staan afgesteld, vooral in de beginfase, waardoor emails nog weleens worden tegengehouden die door zouden moeten gaan (en dit gebeurt bij de isp, dus helemaal buiten beeld van de ontvanger, niemand krijgt bericht als dit gebeurt!). Hij is er echt een aantal kwijtgeraakt zo, lijkt het; de laatste keer dat dit is gebeurd lijkt net 1 of 2 weken geleden gedurende enkele dagen te zijn geweest. Dus wie toen schreef... tja, kans dat het dus nooit gearriveerd is...
- en een heel ergerlijk feit, dat blijvend lijkt bij internet plus telefoon op één verbinding (bij mij is dit tenminste nu, na een jaar, nog steeds zo): als de beller daar naartoe belt, en de telefoon hoort overgaan, rinkelt er aan de kant van degeen die gebeld wordt nog helemaal niks...
Ongeveer de eerste 3x overgaan: die gaan verloren. Pas ongeveer bij de vierde rinkel gaat voor het eerst de telefoon bij de ontvanger over!
Dat betekent, aangezien héél veel mensen de gewoonte hebben om de telefoon een keer of 6 over te laten gaan, en dan grommend neer te leggen ('is 'tie er weer niet, verdikkie!'...) dat de ontvanger welgeteld 3 rinkels de tijd heeft om de telefoon te bereiken, voor dat degeen die belt alweer neerlegt... Nou, da's al niet eens tijd genoeg vaak voor iemand die heel snel kan lopen; laat staan voor iemand die moeilijker loopt (wat bij Frans het geval is). Lang laten overgaan dus graag! Keertje of 10 of zo toch echt wel...
- En een 'weetje' van andere orde: Tussen ong. 5 en 7 namiddag/avond wordt meestal post weggebracht en met hond naar het bos gegaan; dán kan het dus goed zijn dat je Sociaal Roken niet kunt bereiken.
Frans vind 't echt heel vervelend dat er met een aantal mensen iets mis is gegaan. En hij laat bij deze weten, dat hij ook 's avonds (tot laat) en in het weekend gebeld mag worden (ook zondag mag) voor wie dat beter uitkomt.
Hij zou bijna steeds telefonisch bereikbaar moeten zijn (zolang die aanvangsproblemen met de verbindingen niet toch nog eens roet in het eten gooien op telefoon en/of email-gebied); en hij is niét met meivakantie dus blijft ook in deze tijd bereikbaar. Hij hoopt op telefoontjes van diegenen met wie eerder iets qua communicatie niet goed ging, zodat eventueel nog resterende problemen nu zo snel mogelijk opgelost kunnen worden.
(En zo ken ik hem ook: iemand die nooit een ander in de problemen zal laten zitten als hij ook maar iets eraan kan doen om die te verhelpen.)