| Review: |
Sigarillo van E-Cig| Wat zit er in de doos: |
1 Sigarillo
2 batterijen
2 ampullen
1 oplader
1 oplaadsnoer
1 engelstalige gebruiksaanwijzing (aan de binnenkant van de deksel)
| Te verkrijgen bij: |
www.speelslim.nl
| Prijs: |
€ 29,95
| De test: |
Allereerst de batterijen opladen. Dat was een kwestie van een uurtje en ik kon beginnen.
De Sigarillo is al 11gram lichter, als de sigaar. En daabij komt ook dat hij in diameter bijna
3 millimeter smaller is. Een stuk beter te hanteren dus. (Je kunt deze rustig in je mondhoek
laten hangen).
De ampullen zijn hetzelfde als van het penmodel sigaret (makkelijk als je al een penmodel hebt).
Na het eerste trekje viel mij gelijk op, dat het vuurglaasje op de voorkant geen lichtje heeft,
wat dus weer gunstig is voor het batterijverbruik.
De Sigarillo trekt behoorlijk licht en er komt voldoende rook uit. De smaak was uitrmate goed en
de gier was ook gelijk al redelijk aanwezig. Heb geen last gehad met inroken o.i.d. en ook geen
last van plasticsmaak, zoals je bij veel nieuwe e-apparaten hebt.
Nu een week verder ben ik nog steeds tevreden over de Sigarillo, heb nog geen rare dingen
kunnen ontdekken. Batterijen houden het een uur of 4 a 5 vol en de ampullen gaan ook
ongeveer zolang mee.
Heb alleen wel ontdekt dat je heel langzaam en niet al te hard moet inhaleren, omdat anders de
atomizer flink snel opwarmt. Niet te hard zuigen aan de sigarillo dus!
We zijn nu 2 weken verder en de Sigarillo werkt nog steeds normaal. Heb de laatste week
voornamelijk
gedruppeld, maar moet zeggen dat dat niet echt een succes is.
Net als bij de sigaar van E-Cig, moet ik nu de Sigarillo regelmatig schoonmaken en doorblazen,
omdat hij dan toch minder gaat werken. Ook loopt de liquid (net als bij de sigaar) door de atomizer
heen en komt bij de batterijen terecht (waardoor er een moment komt, dat de batterijen ermee
zullen stoppen). Toch een minpunt, helaas.
Ook heb ik gemerkt dat de draad van het vuurglaasje een beetje gammel wordt, hij raakt een beetje dolgedraaid. Dat houdt dus in, dat soms het glaasje van mijn Sigarillo afspringt.
Verder laat hier ook de vernislaag los van de Sigarillo, waardoor je allemaal kale plekken op de Sigarillo
krijgt (niet echt een mooi gezicht). Het bruine gedeelte is niet beschadigd, maar de blanke lak laat los.
Al met al, ben ik nog niet echt te spreken over de Sigarillo.
Voordelen:
-Hij ziet er mooi uit.
-De batterijen doen goed hun werk.
-De smaak is goed en de gier ook.
-Als je alleen ampullen rookt, werkt het goed.
Nadelen:
-schroefdraad van het glaasje raakt dol.
-blanke lak laat los.
-veel schoonmaakwerk en kans op kapotte batterijen als je alleen liquid druppeld.
| Foto's: |

| De samenvatting: matig |
Prijs: € 29,95
Prijs ampullen: € 6,00 per 5 ampullen
Garantie: Kijk op de website. Daar staat alles duidelijk beschreven.
Kwaliteit: Redelijk
Gebruiksgemak: Goed
Rookontwikkeling: Goed
Gier: Redelijk
gebruiksduur batterij: Matig
Lader: Goed
Ampullen: Goed
Dank U voor het lezen van deze review.
27-02-2008