Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

Janti Yentl: Minimale afmetingen / Maximale prestaties?

Deel

Robert
    Aanhoudend
    Aanhoudend

Aantal berichten: 187
    e-rookt: Mini sigaret
    e-rookt: Sigaar
    e-rookt: Pijp
    Registration date: 16-02-08

Bericht van Robert op zo maa 02, 2008 10:15 pm

Review: Door ERP.

Wat zit er in de doos:

1 Sigaret
    1 Reservebatterij
    1 Oplader incl. netsnoer
    1 Nederlandse gebruiksaanwijzing
    5 Ampullen (in mijn geval Normal High)

Te verkrijgen bij:

www.ruyanxpress.com
    www.d-delight.nl

Prijs:

€ 77,65

Garantie:

6 maanden

De test:

Na het openen van de bubbeltjesenveloppe waarin de Yentl werd verzonden toont zich een sjiek donkergrijs doosje met opschrift Janty™. In het doosje de gebruikelijke grijze inleg met hierin de sigaret (atomizer en batterij met daarop een “dummy” ampul) en een extra batterij. Verder in dezelfde grijze kleur met opdruk 3 doosjes met daarin de oplader, het netsnoer en 5 ampullen. En niet te vergeten een goede Nederlandse (eindelijk) gebruiksaanwijzing. Achterop de handleiding een garantiekaart waarop je het nummer van je bestelling kunt noteren (nodig in geval van garantie).
    Bij de e-mail van mijn bestelling zat al een extra schrijven met tips en trucs en alle uitleg over de voorbereiding van de sigaret (opladen e.d.).

De batterijen zien er qua afwerking goed uit, de schroefdraad netjes. De atomizer zit het staalwol iets scheef op. Er word gezegd dat dit komt door de handmatige montage van de atomizer. Ik heb echter niet kunnen ontdekken dat dit de goede werking zou beïnvloeden.

Na e.e.a. zorgvuldig te hebben gelezen ben ik overgegaan tot het opladen van de batterijen, 12 tot 16 uur, dan 20 minuten roken en dan weer 4 uur laden.
    Nadat de eerste batterij geladen was gelijk de dummy ampul vervangen door een Normal High (16mg) ampul (de ampullen moeten overigens stevig worden aangedrukt tot je een klik hoort), proberen ennnnn: niets. De batterij weigert alle dienst. Heb ik dat weer?

Contact opgenomen met Harry (van de verzending hier in Nederland). Die zou direct een andere batterij posten (volgende dag al ontvangen, toppie service Harry).
    De tweede batterij inmiddels opgeladen en weer een poging wagen. Eerste trek gelijk raak, een enorme rookwolk, gier blijft wat achter. De smaak van de Normaal doet mij na wat langer proberen aan amandel denken. Wel lekker, veel damp maar niet al te veel gier. De batterijen moeten ook ingerookt worden denk ik want werken in het begin wat haperend maar later prima. De rooktijd van de batterij is bij mij zo’n 2 uur maar ik damp behoorlijk wat af.

Vervolgens de Marlboro ampullen uitgetest. Soooooo hé die zijn lekker, veel damp, heerlijke i.d.d. wat op Marlboro gelijkende smaak en een voor mij zelfs vette gier (en ik ben wel wat gewend). Geen toevalstreffer want ampul op ampul blijft gelijk qua rook, smaak en gier. Toppertje wat mij betreft.

Wat zal ik nu eens over de Heavy ampullen vertellen, op de fora is al veel geschreven over de Heavy ampul. Je vind het heerlijk of afschuwelijk een andere keuze is er niet. Persoonlijk vind ik het smaken naar verbrande autobanden maar ja smaken verschillen nogal hè.

De Mint ampul is gewoon Mint ik hou niet zo van Mint dus zelf maar even proberen als je het lekker vind. Als ik het lekker zou vinden stop ik wel een pepermuntje in m’n mond tijdens het roken
    J.

Als je flink wat doorrookt word de atomizer behoorlijk heet maar is ook snel weer afgekoeld. Dit vooral wanneer de ampul wat leger begint te raken. De trekkracht is lekker licht.

De ampullen worden nu nog geleverd in vier kleuren: Blauw voor de Heavy, Groen voor de Mint, Bruin voor de Normal en Wit voor de Marlboro. Dit word in de toekomst alleen nog maar bruin. Er blijven wel gekleurde dummy’s leverbaar.
    Er zijn ook nieuwe smaken onderweg t.w. de Ruyan smaak (ben benieuwd vind die erg lekker), Koffie, Chocolade, Appel, Kersen en Oriëntal (zeg maar een soort Turkish Blend). Ze zullen in Maart leverbaar gaan worden. Nog even afwachten dus.

Nu het enige (tot nu toe, na een week testen) nadeel aan de Janty vind ik, qua inhoud, de ampullen. Ik rook normaal een á anderhalve ampul per dag, bij de Yentl kunnen dit er wel vier of vijf zijn. Volgens de leverancier zou je met de Yentl ampullen ¾ van de tijd moeten doen in vergelijking tot een normale (Classic) ampul. Ik kan dat echter niet beamen.
    Ook zou ik in principe nog een extra set batterijen en lader moeten hebben (of ’n extra Yentl set). Batterij bij mij twee uur roken, vier uur laden. Dan zou ik de hele dag kunnen doorroken.

Kortom, prima rokertje. Jammer van die kleine inhoud van de ampullen.

Foto's:

De samenvatting: Goed

Prijs: € 77,65

Prijs ampullen: € 0,80 (Bij RuyanXpress alleen per doos van 50 te koop, bij D-Delight per 5)

Garantie: 6 maanden

Kwaliteit: Zeer goed

Gebruiksgemak: Goed

Rookontwikkeling: Zeer goed

Gier: Goed tot zeer goed(de Normal goed de Marlboro en Heavy zeer goed)

gebruiksduur batterij: Matig

Lader: Goed

Ampullen: Matig (erg weinig inhoud voor een stevige roker)

Een review is altijd persoonlijk en er kunnen ook onderling tussen dezelfde sigaretten verschillen zijn. Denk erom, smaken en beoordelingen kunnen, naar smaak en rookgewoonte, verschillen.

Dank u voor het lezen van deze review.

2 Maart 2008

Laatst aangepast door ERP op ma maa 03, 2008 12:00 am; in totaal 1 keer bewerkt

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man
    Aantal berichten: 3715
    e-rookt: Eigenbouw damper
    Registration date: 20-12-07

Re: Janti Yentl: Minimale afmetingen / Maximale prestaties?

Bericht van jan op zo maa 02, 2008 10:34 pm

Klasse review hoor ERP.
    De beste Janti Yentl review die ik tot nu toe heb gezien.

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man

Bericht van jan op zo maa 02, 2008 10:59 pm

Ik zit heel erg te twijfelen om er ook 1 te bestellen maar ik ben bang dat ik dan nog een rutoo sigaret krijg. Waarschijnlijk wel een upgrade maar toch.

Robert
    Aanhoudend
    Aanhoudend

Aantal berichten: 187
    e-rookt: Sigaar
    Registration date: 16-02-08

Bericht van Robert op zo maa 02, 2008 11:05 pm

Ik vind 'm iets prettiger roken dan de Rutoo.
    Anders kom je 'm toch gewoon proberen als je in de buurt bent Very Happy

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man

Bericht van jan op zo maa 02, 2008 11:10 pm

In de buurt ben ik niet maar ik ga zeer zeker een afspraak met je maken.
    Ik moet het alleen even inplannen maar ik laat het je nog weten.. Very Happy

Ariane
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 5634
    Leeftijd: 62
    e-rookt: -

Bericht van Ariane op ma maa 03, 2008 12:16 am

:;38: Laten we eens een forummeeting organiseren.
    Dan kunnen we alle ervaringen een keertje uitwisselen en elkaar leren kennen.
    Lekker samen paffen en zo :;65:

Nana
    Doorgewinterd
    Doorgewinterd

Vrouw
    Aantal berichten: 889
    Leeftijd: 47
    e-rookt: Penmodel sigaret
    Registration date: 27-01-08

Bericht van Nana op ma maa 03, 2008 2:25 am

Mooie stukje Erp!
    Mijn ervaring met de yentl was direct positief, flink rook en gier, inderdaad de Malboro. Ampul snel leeg, ja, maar dat vond ik nog wel te overzien gezien de prijs. Wat mij ging tegen staan was het ronde mondstuk, dat vind ik toch erug lastig roken, rond en hard. Ook is het de enige sigr waarbij ik wel eens de liquid zie door t gaatje, dus iets binnen krijg, bah.
    Kunt de batt niet los bestellen en zodoende had ik er ook een tweede bij genomen Embarassed Maar volgens mij doet nr 2 het niet zo goed... vlug uitzoeken, 6 mnd garantie is zo om. Was de yentl een beetje vergeten omdat ik toch liever n pen rook, uiteindelijk.
    Las ergens dat je de atomizer kunt deppen in liquid, dat de atomizer zichzelf volzuigt, dan heb je dus precies genoeg. Heb al wat ampullen geperst om uit te gaan proberen, uiteraard alleen met de orginele liquid, het eerste half jaar dan wink_small

Ariane
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 5634
    Leeftijd: 62

Bericht van Ariane op ma maa 03, 2008 9:49 am

Dat ronde mondstuk ja, dat vind ik ook niets.
    Het ziet er dan wel "echter" uit, maar voelt niet prettig aan.
    Ik kon er niet aan wennen, terwijl ik niet eens ging kwijlen :rabbit:

Het is nu vr mei 25, 2012 2:03 am