Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

Alles eens goed naast elkaar leggen?

Deel

Yahoo Serious
    reviewer

Man
    Aantal berichten: 1977
    Leeftijd: 52
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Sigaar
    e-rookt: Pijp
    Registration date: 07-03-08

Alles eens goed naast elkaar leggen?

Bericht van Yahoo Serious op di maa 11, 2008 11:14 pm

Het zou handig zijn als de echte verzamelaars alles eens goed naast elkaar zouden leggen, om aan te geven of het niet gewoon om precies dezelfde cigaret/sigaar/pijp gaat die onder verschillende merknamen verkocht wordt...

Ik bedoel: de sedansa lijkt best wel erg op de spotgoedkope e-sigaret van speelslim, als het echt om hetzelfde product gaat, waarom dan teveel betalen? Dit is maar een voorbeeldje hoor. Pijpen varieren ook in prijs, terwijl ze er verrassend hetzelfde uitzien...

Is dit een idee?
    Een soort vergelijkingstopic?

:;22:

yo han
    Gedreven
    Gedreven

Aantal berichten: 85
    e-rookt: Mini sigaret
    Registration date: 10-01-08

Re: Alles eens goed naast elkaar leggen?

Bericht van yo han op di maa 11, 2008 11:50 pm

Heel erg makkelijk is dat niet. Er zijn producten die uit dezelfde fabriek komen, er 100% gelijk uit zien en toch intern verschillen vertonen. Waarom is dat? Omdat verschillende "brands" bij dezelfde fabrieken opdracht geven om producten te produceren. De 1 wil het zo goedkoop mogelijk, de ander wil kwaliteit. Daardoor valt aan de buitenkant niet zomaar te zien of er nou ook daadwerkelijk verschil bestaat. Ik was voorheen ook overtuigd dat bepaalde sigaretten exact hetzelfde waren maar ben ondertussen genoeg op de hoogte om te weten dat dit absoluut niet het geval is. In de bekende e-smoke stad staan maar 5 fabrieken en daar komt zo'n beetje alles vandaan. Van een hoop sigaretten zie ik wel waar ze vandaan komen maar kan ik niet aan de buitenkant zien wat er in zit. Verpakkingen worden ook gelijk gehouden zodat we nog meer gaan twijfelen waar het vandaan komt. Maar geloof me, verschillen zijn er echt. Ik zou alles heel graag willen gaan vergelijken maar heb niet het geld om zoveel verschillende producten te kopen.
    Iemand die zich als sponsor aanbiedt? wink_small

PS: Sedansa is een verhaal apart; zij bieden 5 jaar garantie dus ook al zou hun product hetzelfde zijn als de sigaret van Speelslim, als je 2x per jaar een kapotte atomizer zou hebben dan krijg je gewoon steeds een nieuwe. Zo'n service kost geld dus daar betaal je ook voor.

Ariane
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 5634
    Leeftijd: 62
    e-rookt: -
    Registration date: 20-12-07

Re: Alles eens goed naast elkaar leggen?

Bericht van Ariane op wo maa 12, 2008 8:34 am

yo han schreef: Maar geloof me, verschillen zijn er echt. Ik zou alles heel graag willen gaan vergelijken maar heb niet het geld om zoveel verschillende producten te kopen.
    Iemand die zich als sponsor aanbiedt? wink_small

Ik niet :;10:
    Maar ik denk dat je gelijk hebt wat betreft de kosten.
    Alle verschillende producten kopen kost niet niks, en als je ze dan ook nog "sloopt" i.p.v. te gebruiken
    Als het haalbaar zou zijn vind ik het wel een goed en interessant idee, Willem.

Het is nu vr mei 25, 2012 2:16 am