Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

Half-automatische sigaar van Speelslim

Deel

Yahoo Serious
    reviewer

Man
    Aantal berichten: 1977
    Leeftijd: 52
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Sigaar
    e-rookt: Pijp
    Registration date: 07-03-08

Half-automatische sigaar van Speelslim

Bericht van Yahoo Serious op wo maa 12, 2008 3:34 pm

Ik heb hem binnen, de halfautomatische sigaar van Speelslim. Het is nog te vroeg voor een review, maar de eerste indruk wilde ik jullie toch niet onthouden.
    Back to basic, zo zou je hem het beste kunnen omschrijven.
    Geen vacuumklepje met alle nadelen van dien, maar gewoon een knopje, dat je ingedrukt moet houden om het gloeien op gang te brengen.
    Wat zijn de nadelen? Er valt er maar een direct op: probeer hem maar eens elegant vast te houden en tegelijk dat knopje in te drukken. Dat valt nog niet mee...
    De voordelen? Zie ginds komt de stoomboot!
    Gewoon even onderweg naar je mond, dat knopje alvast indrukken, en de damp en gier zijn beter als van een echte sigaar.
    Het tweede voordeel dat ik direct zie is de batterij, doordat er geen vacuumschakeling in zit, lijkt het erop dat de batterij echt helemaal in een afgesloten compartiment zit, waardoor je de atomizer kan verzuipen zonder dat het in je batterij loopt.
    Het derde voordeel is de prijs, want met 34,95 is het niet echt een aanslag op je huishoudgeld.
    Verder zijn de ampullen natuurlijk lekker groot, maar in hoeverre hij daar goed mee rookt kan ik nog niet vertellen. Om problemen met een te droge atomizer te voorkomen heb ik deze keer geen risico genomen, en ben begonnen met druppelen.
    Ook al vanwege het touwtjesverhaal van Jan. (waarvoor bedankt namens de feestcommisie!) Dat heeft veel duidelijk gemaakt over de werking en achteraf gezien heb ik daarmee waarschijnlijk mijn e-sigaret, eveneens van speelslim, in de eerste rookbeurt al om zeep geholpen. Die smaak van verbrand plastic vergeet je niet vlug meer.
    Een te droge verdamper, begrijp ik nu achteraf. Terwijl er een patroon in zat.
    Hij werkt nog wel, maar alleen met druppelen, en niet met patronen...

Zoals ik zei, ik kan er geen review van schrijven, want als hij morgen doorbrandt is het gedaan met mijn enthousiasme. (Vanwege geen garantie).

Dus, na een duurtest (Parijs-Dakar voor e-sigaren) kan ik je meer vertellen.
    Maar ik heb hoge verwachtingen!

Yahoo Serious
    reviewer

Man

Re: Half-automatische sigaar van Speelslim

Bericht van Yahoo Serious op wo maa 12, 2008 3:40 pm

Voetnoot: Bij de sigaar een flesje nicotinevloeistof besteld. In totaal heb ik nu 4 maal een flesje besteld bij Speelslim. Twee van de vier flesjes sloten niet goed en kunnen ook niet goed dichtgedraaid worden. De eerste keer was er echter geen vloeistof uitgelopen.
    In dit geval was de helft van het flesje door de andere artikelen in het zakje (filters en mondstukjes) heengelopen en het kartonnen doosje was veranderd in een nat papje..

En dat is dan weer jammer, maar ach...

Ariane
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 5634
    Leeftijd: 62
    e-rookt: -
    Registration date: 20-12-07

Bericht van Ariane op wo maa 12, 2008 5:15 pm

Leuk geschreven :;5:
    Nog voordat er stond dat het moeilijk is om hem elegant vast te houden dacht ik al: oei, hoe zou dat eruit zien :;74:
    Doe die test maar, dan weten we ten eerste hoe of wat en ten tweede is er dan iig een Parijs-Dakar doorgegaan :;65:

Wel vreemd van die flesjes. Smeerboel zal dat geweest zijn :|

jan
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Man
    Aantal berichten: 3715
    e-rookt: Eigenbouw damper

Bericht van jan op wo maa 12, 2008 7:05 pm

Dat druppelen moet je wel zuinig doen want de liquid kan weldegelijk bij de batterij komen.

Yahoo Serious
    reviewer

Man

Bericht van Yahoo Serious op wo maa 12, 2008 8:02 pm

Aha, oke... maar dan evengoed, is die batterij gewoon een batterij. Doekje erover en hij is weer droog zeg maar. En de meer geavanceerde sigaret/sigaar heeft natuurlijk die uiterst kwetsbare vakuumschakelaar om hem aan te sturen... Die heeft bij mij, na een overdosis, een week vastgeplakt gezeten...

Maar ik zei al, ik weet het nog niet. Als hij het volhoudt, is het de grootste wolkenproducent die ik in huis heb...

Ariane
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 5634
    Leeftijd: 62

Bericht van Ariane op wo maa 12, 2008 8:49 pm