Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

Aanstaand verbod in Dongen.

Deel

Ariane
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 5634
    Leeftijd: 62
    e-rookt: -
    Registration date: 20-12-07

Aanstaand verbod in Dongen.

Bericht van Ariane op za maa 15, 2008 3:29 pm

Dongen: verbod voor e-sigaret

door Henk van Ingen. zaterdag 15 maart 2008 | 06:55

Zaterdag 15 maart 2008 - DONGEN - De elektronische sigaret is binnenkort taboe in openbare gebouwen in Dongen. Het is daarmee de eerste gemeente die deze stap zet.
    "We hebben alle openbare gebouwen rookvrij gemaakt. Dan is het een rare zaak dat mensen wel een e-sigaret kunnen opsteken. Daarom staan we deze alleen toe in rokersruimten", aldus wethouder Piet Panis.

Op grond van de Tabakswet kan de gemeente het gebruik van de e-sigaret (waarbij alleen waterstof en geen tabaksrook vrijkomt) niet verbieden.

Via de huisregels voor het gebruik van de gebouwen kan dat echter wel. Reden om die 'over enkele weken' op dit punt aan te passen.

Woordvoerder Jarno Jacobs van E-smoking in Alkmaar, een van de grootste leveranciers van e-sigaretten, is verrast door het Dongense besluit.

"Ik vind dit een vreemde zaak. Dongen stelt de e-sigaret zo eigenlijk gelijk aan een gewone sigaret. Dat is volgens mij wettelijk niet toegestaan, omdat een e-sigaret niet schadelijk is. Sterker nog, de Nederlandse overheid wil het zelfs onder de medicijnenwet scharen. Ik laat mijn advocaat dit uitzoeken."

Op zich is Jacobs niet onder de indruk van Dongen. Wel vreest hij dat andere gemeenten, zoals Amsterdam, dezelfde stap zetten. "Dan wordt het een probleem. We houden dit dus goed in de gaten."

luci
    erelid

Vrouw
    Aantal berichten: 1272
    Leeftijd: 51
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Sigaar
    Registration date: 15-01-08

Re: Aanstaand verbod in Dongen.

Bericht van luci op za maa 15, 2008 7:26 pm

Ook ik heb al meerdere keren te horen gekregen dat ze het niet kunnen toestaan.
    Er komt rook uit het lijkt op een sigaret en ze kunnen niet apart mensen inhuren die erop gaan toezien of het een e-sigaret betreft of een analoge sigaret.
    Maar ik moet zeggen dat is vaak de leiding die dit zegt bezoekers vinden het prachtig en vragen honderd uit of de e-sigaret.

Ariane
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 5634
    Leeftijd: 62

Bericht van Ariane op zo maa 16, 2008 9:31 am

Toch snap ik het niet.
    Zeker als je geen mini hebt is er toch wel degelijk een verschil in uiterlijk.
    Ik heb nog nooit een rode, zwarte of blauwe sigaret gezien om maar iets te noemen.
    Of een sigaar met een tijgerprintje :;74:

luci
    erelid

Vrouw
    Aantal berichten: 1272
    Leeftijd: 51
    Registration date: 15-01-08

Bericht van luci op zo maa 16, 2008 1:20 pm

Wat dacht je van mijn groene ledje.
    Maar ik snap het wel de hele wereld is debiel of blond
    en kan het verschil natuurlijk niet zien.
    Kijk dat snap je toch wel Ariane.

Kijk ik ben een vliegtuig en als je het niet gelooft stap je maar uit

iron eagle
    reviewer

Man
    Aantal berichten: 323
    Leeftijd: 30
    e-rookt: Pijp
    e-rookt: Mini sigaret

Bericht van iron eagle op ma maa 17, 2008 5:07 pm

Echt bezopen voor woorden. Ze zullen toch op de een of andere manier de rokers blijven pesten.
    Het zijn allemaal bullshit regels, maar toch blijft iedereen ernaar luisteren..... No

Het is nu vr mei 25, 2012 2:22 am