Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

SuperSmoker eist onderzoek van ministerie (nu.nl)

Deel

admin
    Doorgewinterd
    Doorgewinterd

Vrouw
    Aantal berichten: 776
    Registration date: 20-12-07

SuperSmoker eist onderzoek van ministerie (nu.nl)

Bericht van admin op wo maa 19, 2008 4:21 pm

SuperSmoker eist onderzoek van ministerie
    Uitgegeven: 19 maart 2008 13:48
    Laatst gewijzigd: 19 maart 2008 14:11

AMSTERDAM - De directie van SuperSmoker heeft minister Klink (Volksgezondheid) dinsdag per brief gesommeerd binnen een week "onverwijld een onafhankelijk onderzoek in te stellen naar de nicotinehoudende cartridges zoals SuperSmoker die met diens toestemming op de markt brengt".

Dat heeft de advocaat van het bedrijf Jan-Hein Kuijpers woensdag gezegd.

Kuijpers stelt ook het reclameverbod voor de elektronische sigaret aan de kaak. "Reclame maken voor een plastic pijpje kan je niet verbieden."

Marktleider

Deze week kwam de SuperSmoker, naar eigen zeggen marktleider op dit gebied, negatief in het nieuws door berichten over een te hoog nicotinegehalte in de cartridges. Volgens het bedrijf en zijn jurist worden alle fabrikanten over een kam geschoren.

Het ministerie van Volksgezondheid zei eerder te willen wachten op eenduidigheid in Europees beleid alvorens te komen met een standpunt over de elektronische sigaret. Dat duurt de fabrikant te lang.

Reclame

SuperSmoker wil de minister dan ook in een kort geding aansprakelijk stellen voor alle schade die het bedrijf nu lijdt, door het reclameverbod en de negatieve publiciteit. Ook kondigt het bedrijf aan binnenkort weer reclame voor de elektronische sigaret te gaan uitzenden.

luci
    erelid

Vrouw
    Aantal berichten: 1272
    Leeftijd: 51
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Sigaar
    Registration date: 15-01-08

Re: SuperSmoker eist onderzoek van ministerie (nu.nl)

Bericht van luci op wo maa 19, 2008 4:29 pm

Volgens mij maken ze elke dag reclame op de commerciële televisie.
    Ik vind het zulke flauwe kul he.Ik heb helemaal nergens last van alleen als ik te hoog ga zitten met de vloeistof en anders niets aan de hand.
    Bloeddruk is nu zelfs 's morgens keurig(en dan moet ik nog mijn medicijnen innemen) en hartslag is rond de 60.Ik ben er helemaal gelukkig mee.

Het is nu vr mei 25, 2012 2:33 am