| Review: |
| Wat zit er in de doos: |
1 Sigaar
2 Batterijen
1 Oplader met verloopstekker
1 Chinese / Engelse gebruiksaanwijzing
1 Chinees Ruyan foldertje, 1 Ruyan controlekaartje
1 Garantiekaart, reeds ingevuld door de leverancier
25 Ampullen naar keuze (in mijn geval High 16mg)
| Te verkrijgen bij: |
http://stores.ebay.com/HEAVEN-GIFTS
| Prijs: |
$ 75,00 omgerekend € 47,45 met de huidige dollarkoers ( 1,58 )
| Garantie: |
5 jaar
| De test: |
Zit ik op m’n gemak het forum te bekijken, zie ik ineens dat Jan een prachtige sigaar heeft besteld op Ebay. Titaniumkleur met verchroomde Chinese tekens. Ik had daar ook wel oren naar en gelijk de website van de verkoper bezocht. Volgens de site van de verkoper een echte Ruyan sigaar. Nou heb ik al eerder een Ruyan sigaar gehad en die is mij niet zo geweldig bevallen maar ik denk voor dat geld kan ik wel een gokje wagen. Besteld en afgerekend via PayPal. Ik kreeg, voor het geval dat ik dat niet bij de PayPal betaling had vermeld, nog een mailtje van de verkoper of ik eventueel nog door wilde geven welke sterkte ampullen ik zou willen hebben.
Op 1 Maart ’s-avonds 23.30u besteld, op 3 Maart een mailtje dat ie verzonden was met de gewone luchtpost. Je kunt eventueel ook kiezen voor TNT of DHL verzending maar dat kost flink meer.
Op 11 Maart ontvangen, 8 dagen, valt reuze mee.
Doordat men op Ebay de prijzen laag houdt en de verzendkosten vrij hoog hoef je niet bang te zijn voor (die hoge) invoerrechten (die hoef je nl. niet te betalen over de verzendkosten). Wayne (eigenlijk heet hij Zhang Sheng Wei maar Wayne is gemakkelijker) vermeld ook op de doos dat er “toys” in zitten i.v.m. de douane. Enfin doos uitpakken, goed ingepakt in een aantal lagen bubbeltjesplastic en proberen maar.
Eens kijken of het een echte Ruyan sigaar is of een goede imitatie. Vergeleken met mijn oude Ruyan sigaar exact hetzelfde, compleet met serienummers en het Ruyan logo. De verkoper heeft mij verzekerd dat hij alleen originele Ruyan sigaren verkoopt. En dat voor die prijs. De goedkoopste Ruyan sigaar die ik zo 123 kan vinden kost hier € 119,95 zonder ampullen. Inmiddels regelmatig contact gehad met de verkoper (om losse ampullen te bestellen en een wegwerp,zonde hè, sigaar van Ruyan en ik moet zeggen dat ik zeer blij ben met hem. Goed contact (Engels), snel, correct en vriendelijk. Ik ga nu eindelijk even proberen, batterijen zijn goed voorgeladen volgens Wayne.[/color]
Dopje afschroeven, batterij erin, dummyampul eraf, verse ampul erin. Die ampullen zijn trouwens verpakt in blauwe folie met Ruyan logo en Chinese tekens, ook een geprinte, leesbare regel met de productiedatum (20071207) en nicotinesterkte (16mg). De ampullen blijven minimaal 2 jaar goed. Ook op het mondstukje van de ampul het Ruyan logo.
Deze verpakking vind ik trouwens veel milieuvriendelijker dan die extra kokertjes om de ampullen heen. In deze tijd zouden we extra moeten opletten zo min mogelijk te vervuilen.
En nu, roken maar! De sigaar doet het vanaf het eerste moment prima. Veel beter dan mijn eerste Ruyan sigaar. Zou die dan toch niet goed zijn geweest? De smaak van Ruyan vind ik onovertroffen, het lekkerst wat ik ooit heb gerookt. Volle smaak en een diepe gier. De smaak is een beetje zoetig karamelachtig heel erg vol. De gier is diep, vol en absoluut niet peperachtig, gewoon lekker. De afgifte van rook is bij een Ruyan altijd minimaal en apart. Als je een trek neemt en die gelijk uitblaast heb je veel rook. Als je een trek neemt en die inhaleert adem je geen rook meer uit. Als je een trek neemt en die door je neus naar buiten laat gaan een echte rooksensatie. Tegen de Ruyan smaak kan voor mij gewoon niets tegen op. De ampullen zijn helemaal leeg te roken, met uitpersen komt er na gebruik niets meer uit.[/color]
Ik rook deze sigaar nu zo’n drie weken en ik vind het zielig voor mijn andere e-rokertjes. Deze liggen nu werkloos in de kast, niet meer gebruikt. Ik heb in ieder geval mijn e-roker gevonden! Als het aan mij ligt dus een absolute Rolls Royce.[/font">
| Foto's: |
| De samenvatting: Zeer goed |
Prijs: € 47,45
Prijs ampullen: € 0,63 (bij Wayne, Ebay per doos van 50 te koop huidige dollarkoers 1,58 )
Garantie: 5 jaar
Kwaliteit: Zeer goed
Gebruiksgemak: Goed
Rookontwikkeling: Ruyan liquid geeft geen rook
Gier: Zeer goed
gebruiksduur batterij: Goed
Lader: Goed
Ampullen: Goed
Een review is altijd persoonlijk en er kunnen ook onderling tussen dezelfde e-rokers verschillen zijn. Denk erom, smaken en beoordelingen kunnen, naar smaak en rookgewoonte, verschillen.
Dank u voor het lezen van deze review.
31font=Arial] Maart 2008
Laatst aangepast door Robert op za apr 12, 2008 7:49 pm; in totaal 1 keer bewerkt