Welkom Gast

Dringend verzoek: ga naar Stelda.nl , de onafhankelijke stichting die alle e-dampers wil vertegenwoordigen, en registreer daar. Hoe groter aantal hoe sterker we staan!

Boos op proteq dierenverzekering

Deel

luci
    erelid

Vrouw
    Aantal berichten: 1272
    Leeftijd: 51
    e-rookt: Penmodel sigaret
    e-rookt: Sigaar
    Registration date: 15-01-08

Boos op proteq dierenverzekering

Bericht van luci op wo apr 02, 2008 9:38 am

Gisteren kreeg ik een brief en acceptgiro van proteq dierenverzekering
    binnen dat zij een storing hebben gehad en mijn automatische incasso
    een jaar lang niet is afgeschreven.Of ik even een bedrag van € 157,38
    wil betalen.
    Nou daar ben ik het dus niet mee eens en heb gebeld naar proteq en naar de consumentenbond.
    Nu verwijt proteq mij dat ik ook niet goed heb opgelet bij de maandelijkse afschrijvingen.
    Ja zeg ik ga elke maand kijken en vergelijken met de vorige maand of alle automatische betalingen zijn gedaan.
    Kijk bij je huur en je gas-licht en waterrekening zie je dat snel genoeg maar € 15 per maand geen dierenverzekering
    dat mis je niet.
    Er is zo vreselijk veel mis bij proteq(dier en zorg)vorig jaar al met de hond van mijn dochter en de hond van mij.Zij werden op de polissen iedere keer verwisseld.
    Nou mankeerd mij hond nooit wat en die van haar heeft al 2 operatie ondergaan en foto's etc.
    Ik dacht nou ik betaal die rekening dus gewoon niet maar dat gaat niet door want dan kunnen ze mij voor de rechter dagen en dan moet ik alsnog betalen plus de rechtbank en alles wat ermee te maken heeft.
    Jeetje of wij vorig jaar niet wat anders aan onze hoofd hadden.
    Mijn ziekte en manlief zijn vader overleden etc.
    Mijn hoofd heeft er in die tijd niet naar gestaan om elke week alle afschriften van de bank te bekijken.
    Nu mogen ze mij tegemoet komen om maandelijks(zijn ze nog aan het uitzoeken)2x de premie te laten betalen wat neerkomt op € 30 per maand.Dat zijn ze niet verplicht maar dat doen ze om aardig te zijn.
    Misschien is het allemaal niet veel maar alle beetjes is voor ons een boel geld.
    2x 150= 300 ziekenkosten
    1x 138 terug betalen van de teveel gekregen geld van die €255,
    Dat is alleen in de maand maart al € 438 aan ziekenkosten
    plus 2x € 125,- die we allemaal moeten betalen aan ziekenkostenverzekering.
    Je wordt er toch helemaal gek van.Dat is mijn hele maandsalaris.
    Nou ja ik neem bij een volgende hond nooit meer een ziekenfonds.
    Ze betalen toch al bijna nooit wat uit want bijna alles valt onder aangeboren.
    Maar ja ik zit er tot 2012 aan vast en ik hoop dat mijn hond dan dood is want het wordt stilzwijgend verlengd
    voor nog eens 5 jaar.
    Nou dit moest ik gewoon even kwijt.

Ariane
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 5634
    Leeftijd: 62
    e-rookt: -
    Registration date: 20-12-07

Re: Boos op proteq dierenverzekering

Bericht van Ariane op wo apr 02, 2008 9:49 am

Ik heb Mick en Jagger niet verzekerd en als ik het zo lees is dat ook verstandig.
    Wat zegt de Consumentenbond dan? Je kunt ook nog bij de Nationale Ombudsman informeren.

K*t toestand meid

luci
    erelid

Vrouw

Bericht van luci op wo apr 02, 2008 10:46 am

Die zeggen dat ik gewoon genoegen moet nemen met de regeling die hun aanbieden.
    Ik had mijn eigen verantwoording moeten nemen en gewoon elke maand moeten opletten.
    Nee verzeker je honden maar niet.Leg elke maand maar 30 euro weg dat is na 6 jaar voor twee honden € 2160.Kan je hun gebid mooi van laten schoonmaken want dat vergoeden ze ook niet.Zoals zoveel dingen.
    Jouw honden zijn teckels toch?
    Dus een lange rug dus sneller hernia dus aangeboren en geen vergoeding.
    Zo ligt dat bij de verzekering voor dieren.

admin
    Doorgewinterd
    Doorgewinterd

Vrouw
    Aantal berichten: 776

Bericht van admin op wo apr 02, 2008 11:49 am

Als ik dat zo lees ben ik ook blij dat ik Katrien en Karel niet heb verzekerd...
    Rot voor je meid!

dirodi
    moderator

Vrouw
    Aantal berichten: 1377
    e-rookt: Mini sigaret
    Registration date: 12-03-08

Bericht van dirodi op wo apr 02, 2008 11:54 am

Ik heb mijn kleine tekkel ook niet laten verzekeren is maar goed ook, want het meissie is nu al 11 en heeft laat ik het afkloppen de dierenarts alleen gezien, omdat ze haar inentingen nodig heeft :cheers:

luci
    erelid

Vrouw

Bericht van luci op wo apr 02, 2008 12:05 pm

Nou ik kan het dus ook niemand aanbevelen.
    Niet doen zelf lekker het geld wat je anders kwijt bent aan de verzekering op de bank zetten.
    Had een heleboel geweest na die 11 jaar.

Ariane
    Hopeloos forumverslaafd
    Hopeloos forumverslaafd

Vrouw
    Aantal berichten: 5634
    Leeftijd: 62

Bericht van Ariane op wo apr 02, 2008 12:29 pm

Ik heb er best over gedacht om het te doen, maar nu weet ik zeker dat ik het nooit zal doen.
    Aan de andere kant, als je pech hebt met je hond/en...

Yahoo Serious
    reviewer

Man
    Aantal berichten: 1977
    Leeftijd: 52
    e-rookt: Pijp
    Registration date: 07-03-08

Bericht van Yahoo Serious op wo apr 02, 2008 12:35 pm

Ik ben mijn hele leven al van mening geweest dat je je nooit moet verzekeren tegen dingen die in principe zelf te dragen zijn. Want een verzekering is niets anders dan geld in een potje stoppen voor slechtere momenten en het schiet niet op als maatschappijen iedere maand een greep uit dat potje doen om die dure kantoren te bekostigen.
    Als je volgende keer nou eens elke maand 15 euro apart zou leggen en je dochter ook, en als er iets is met een van beide honden betaal je het uit dan potje?

Verzekeringsmaatschappijen (en banken) zijn gewoon tuig, en dat is bij hen aangeboren.

luci
    erelid

Vrouw

Bericht van luci op wo apr 02, 2008 12:43 pm

Helemaal gelijk Willem.
    Bovendien heeft die hond van mijn dochter al het nodige gekost waar hun geen stuiver aan hebben betaald.
    Heup-operatie en foto's.
    Nog heeft het hondje erge pijn en loopt nog steeds mank.
    Maar goed ik zit er nog 4 jaar aanvast en Chantal die heeft na de eerste 3 jaar(premie werd onevenredig verhoogd)bedankt.
    Wel heb ik hem van een zeer uitgebreide naar de minst uitgebreide over laten zetten.

Jules
    Doorgewinterd
    Doorgewinterd

Man
    Aantal berichten: 795
    Registration date: 15-03-08

Bericht van Jules op wo apr 02, 2008 1:34 pm

Ben ik met je eens Yahoo Serious. Maar zoals je zelf al opmerkt, hangt dit af van de financiele draagkracht. Daarnaast hangt het ook af van hoe belangrijk het verzekerde voor je is. Ik begrijp dat de draagkracht van Luci niet zo groot is, dus als die honden belangrijk voor haar zijn, dan is het toch logisch om te verzekeren.

Maar dan moet die verzekering wel goed functioneren, en als ze vanallles niet vergoeden, schiet het niet op. Dat probleem heb ik ook met rechtsbijstandverzekeringen. Die vergoeden geen ruzies met de belastingen omdat iedereen daar ruzie mee heeft. Maar wat heb je er dan aan.

Verzekeraars zijn inderdaad net bankiers. Als het regent willen ze je hun paraplu uitlenen, maar zodra het begint te regenen willen ze hem terug. (Mark Twain?)

Maar in dit geval van Luci lijkt het me dat die verzekeraar toch in zijn recht staat. Als ik het goed begrijp is ze uiteindelijk evenveel geld kwijt als wanneer die verzekeraar gelijk had geincasseerd. Het geld staat alleen wat langer op haar eigen rekening, en dat wordt in het algemeen als gunstig gezien omdat je er dan nog rente over kan krijgen.

Het probleem is als ik het goed begrijp dat ze er niet meer op gerekend had en het geld al aan iets anders uitgegeven heeft. Dat argument wordt inderdaad niet geaccepteerd. Omgekeerd heb ik ook wel eens een declaratie een jaar te laat ingediend. Die organisatie deed daar heel moeilijk over, omdat de boeken al waren gesloten, het geld al was uitgegeven, etc. Maar ze hebben toch moeten betalen. De dienst is geleverd, en dan moet er worden betaald. Punt. Pas na een aantal jaren vervalt dat.

luci
    erelid

Vrouw

Bericht van luci op wo apr 02, 2008 2:30 pm

@ Jules.

Ik betaal al 6 jaar(- 1 jaar omdat zij een storing hadden van een jaar)elke maand automatisch € 12 voor 1 hond.
    Eerst 9 euro en nu 15 euro per maand.
    Dus zeg kortweg 12 euro per maand gemiddeld.
    En nee ik heb dat geld niet opgespaard het afgelopen jaar puur omdat ik niet wist dat het niet ge-int was en ik niet elke maand naar mijn afschriften kijk of de een of ander een storing heeft gehad die zij een jaar lang niet opmerken.
    Natuurlijk staan zij in hun recht en mogen ze vragen of ik het bedrag in 1x wil betalen maar omdat het niet mijn fout is heb ik de bond gebeld en gevraagd of dat normaal was.
    Ja dat is normaal en als ik niet betaald dan kunnen zij mij voor het gerecht dagen.
    Nu gaan ze naar alle waarschijnlijkheid een regeling voor mij treffen zodat ik per maand 2x de premie betaal zodat ik niet in één keer het hele bedrag hoef te betalen.Kijk nou is het niet zo dat wij arm zijn we hebben een redelijk salaris met zijn tweeën maar daar moet ook een flink bedrag aan vaste lasten af en daar wij beide chronisch ziek zijn zitten we nu al op de € 150,- pp eigen bijdrage van de zorgverzekering dat is direct in 1 maand € 300. We hebben gewoon de pech dat alles tegelijk komt.
    De belasting valt dan wel voordelig uit maar dat geld hebben we nog niet
    sterker nog van het vorige jaar hebben we nog niet eens de definitieve gehad en kunnen we ook niet bij dat geld.Dus alle onkosten die onze ziekte met zich mee brengt moeten we nog steeds in afwachting van zelf betalen.En zorgtoeslag krijgen we niet .Daar verdienen we weer net teveel voor.
    Als ik het van de dieren kon terug draaien deed ik het direct en ik zou er dan nooit meer intrappen maar gedane zaken nemen geen keer.

Yahoo Serious
    reviewer

Man

Bericht van Yahoo Serious op wo apr 02, 2008 2:46 pm

Het met terugwerkende kracht innen van verzekeringspremie, is voor een verzekeringsmaatschappij pure winst.
    Ze hebben namelijk voor dat geld geen enkel risico gelopen. Als je 3 maanden geleden iets met je hond had gehad, hadden ze namelijk niets uitgekeerd, met als argument dat je de premie niet had betaald.
    Het lijkt dus coulant van die verzekeringsmaatschappij, maar dit is de reden dat ze niet zo heel erg achter betalingsachterstand aan lopen. Het geld komt toch wel, en het is risicoloos poen vangen.

Jules
    Doorgewinterd
    Doorgewinterd

Man
    Aantal berichten: 795
    Registration date: 15-03-08

Bericht van Jules op wo apr 02, 2008 2:51 pm

Hmm, daar had ik niet aan gedacht.

luci
    erelid

Vrouw

Bericht van luci op wo apr 02, 2008 3:44 pm

Yahoo Serious schreef:Het met terugwerkende kracht innen van verzekeringspremie, is voor een verzekeringsmaatschappij pure winst.
    Ze hebben namelijk voor dat geld geen enkel risico gelopen. Als je 3 maanden geleden iets met je hond had gehad, hadden ze namelijk niets uitgekeerd, met als argument dat je de premie niet had betaald.
    Het lijkt dus coulant van die verzekeringsmaatschappij, maar dit is de reden dat ze niet zo heel erg achter betalingsachterstand aan lopen. Het geld komt toch wel, en het is risicoloos poen vangen.

Sterker nog ik heb alles na zitten lezen maar vorig jaar op 01/06/2007 verliep mij 5 jarig contract en moesten zij mij alles weer toesturen en nu was er individueel een storing met als gevolg dat ik en niet heb betaald en dat mijn contract nu is verlengt met nog eens 5 jaar.
    Dus van 01/06/2007 t/m 01/06/2012.
    Individueel dus bij die mensen waarbij zeker net het contract was afgelopen.
    En wat kan je eraan doen niets denk ik.
    Hier mijn hart luchten :;50:

witje
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Aantal berichten: 4740
    Leeftijd: 57

Bericht van witje op wo apr 02, 2008 9:15 pm

Tenzij ze tussentijds de premie verhogen,dan kun je ervan af
    Maar begrijp ik het goed,hebben zij jou het vorig jaar ook geen nieuwe papieren toegestuurd?
    Als ze dat niet gedaan hebben,weet ik niet of je er aan vastzit namelijk
    Informeer eens goed,als jij toen had kunnen opzeggen,dan moeten zij bewijzen dat je dat niet gedaan hebt
    In dit geval sta jij dan vrij sterk,je hebt immers ook niet meer betaald,omdat volgens jou was opgezegd

Yahoo Serious
    reviewer

Man

Bericht van Yahoo Serious op wo apr 02, 2008 9:19 pm

Ik geloof dat ik de voorwaarden heel precies zou uitpluizen en vanaf het moment dat ik wist wat er wel en niet onder die polis viel, zou ik een soort kinologische hypochonder worden die minimaal twee maal per week bij de dierenarts zat met de meest vreemde verhalen.
    Ze zouden aan mij in ieder geval geen cent meer verdienen.
    wink_small

witje
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Bericht van witje op wo apr 02, 2008 9:26 pm

Tja,jaren geleden werd al bekend gemaakt dat die verzekeringen niet deugen
    Als ik er een had gehad voor zus,mijn vorige tervurense dame,hadden ze zich blauw moeten betalen,die werd blind toen ze pas een jaar was
    Maar normaal gesproken kosten deze verzekeringen alleen maar handen vol geld
    Welke ziektekostenverzekering hebben jullie trouwens?
    Het eigen risico hebben wij ook al lang op,maar dat incasseren zij verdeeld over drie maanden,en nee,ik heb daar niet om gevraagd

luci
    erelid

Vrouw

Bericht van luci op do apr 03, 2008 7:33 am

Vroeger was het dier en zorg nu proteq.
    Ik ben benieuwd wat ze vandaag weer hebben want ik zou worden terug gebeld.
    Dus wordt vervolgd

luci
    erelid

Vrouw

Bericht van luci op do apr 03, 2008 1:09 pm

Nou als alles goed is ben ik nu overal vanaf en hoef ik ook niets te betalen.
    Omdat ik op 1/06/2007 heb opgezegd.
    Tenminste dat dacht ik maar opdat hun een storing hebben gehad konden ze dat dus niet meer nagaan!!!!
    Zo hebben we dat nu gespeeld met de dame.
    Ik hoef echt niets meer te betalen dus ik ben benieuwd. clown

admin
    Doorgewinterd
    Doorgewinterd

Vrouw
    Aantal berichten: 776

Bericht van admin op do apr 03, 2008 1:10 pm

Ik hoop dat het hiermee afgedaan is. Heb je een schriftelijke bevestiging daarvan gevraagd?

Yahoo Serious
    reviewer

Man

Bericht van Yahoo Serious op do apr 03, 2008 1:17 pm

Inderdaad is het verstandig om twee, of eigenlijk drie dingen te doen in zo'n gesprek.

1. Vraag met wie je spreekt en wat zijn of haar positie is binnen het bedrijf
    2. Vraag om een schriftelijke bevestiging
    3. Bevestig zelf het gesprek schriftelijk en aangetekend. Daar moeten ze dan op reageren en als ze dat niet doen, staan ze daarna juridisch zeer zwak.

Als ik zo'n soort gesprek met iemand heb, gaat er onmiddelijk daarna een brief uit van mijn kant, want is speel liever zelf de bal dan dat ik door anderen gespeeld wordt.

luci
    erelid

Vrouw

Zorgverzekering Spike

Bericht van luci op do apr 03, 2008 1:21 pm

witje schreef:Tenzij ze tussentijds de premie verhogen,dan kun je ervan af
    Maar begrijp ik het goed,hebben zij jou het vorig jaar ook geen nieuwe papieren toegestuurd?
    Als ze dat niet gedaan hebben,weet ik niet of je er aan vastzit namelijk
    Informeer eens goed,als jij toen had kunnen opzeggen,dan moeten zij bewijzen dat je dat niet gedaan hebt
    In dit geval sta jij dan vrij sterk,je hebt immers ook niet meer betaald,omdat volgens jou was opgezegd

@ Katrien:
    De schriftelijke bevestiging krijg ik volgende week.Het is nu te kort dag zo voor het weekend.

@ witje:
    Ja je begrijpt het goed en ik ben er dan ook vanaf volgens zeggen.En ik hoef niet te betalen.
    Nu maar afwachten of zij zich aan hun woord houden want erg betrouwbaar zijn ze niet heb ik na 6 jaar ondervonden.

luci
    erelid

Vrouw

Bericht van luci op do apr 03, 2008 1:23 pm

Willem is gebeurd.
    Mevr Corinne Roselaar is haar naam.
    Er is direct een brief weggegaan.
    Alles was een fout van hun.

witje
    Niet te stoppen
    Niet te stoppen

Bericht van witje op do apr 03, 2008 1:38 pm

Gelukkig,ik hoop dat je er nu van af bent

luci
    erelid

Vrouw

Bericht van luci op do apr 03, 2008 1:42 pm

@witje.

Ja hopen maar.Maar niks is zeker in het leven.

Similar topics

-

Het is nu vr mei 25, 2012 2:53 am