| Review: |
RPS: mini Partysmoker, iets nieuws onder de zon?| Wat zit er in de doos. |
1 reservebatterij[/color]
1 oplader incl. kabel
1 gebruiksaanwijzing
5 ampullen
| Te verkrijgen bij: |
www.partysmoker.nl
| Prijs: |
€ 72,50
| Garantie |
1 jaar
| De test: |
Deze review betreft de eerste generatie van de RPS. Er zijn ondertussen 4 soorten na gekomen waar alle slechtere punten zijn uitgehaald.
De nieuwe RPS lijkt in geen enkel opzicht op de oude Partysmoker, niets is compatible, ook de lader en ampullen niet. Het enige wat compatible is is de stroomkabel.
Al met al is de RPS niet veel groter dan een gewone sigaret. Het gewicht is met 5 gram verlaagd ten opzichte van de Partysmoker, het is nu nog slechts 17 gram, ampul en batterij inbegrepen.
De lader is vreemd genoeg groter dan het oude model, niet zó veel groter, maar toch een 0,5 cm.
Deze lader werkt tussen 100 en 240 volt en heeft 4,7 volt uitgang in plaats van 4,2 volt.
De ampullen zijn totaal anders gemaakt en passen slechts op de RPS. Wat wel mogelijk is, maar niet raadzaam, is om deze ampullen zelf te vullen met liquid, maar ik zou er niet aan beginnen.
De ampul zit netjes verpakt in een plastic zakje. Tevens is deze voorzien van een rubber afsluitdopje, dit om uitdrogen te voorkomen.
Ook bij dit model mini wordt de ampul over de atomizer geschoven. Bij sommige mini’s zit de ampul binnenin de atomizer. (SSU).
Wat mist is een goede gebruiksaanwijzing.
Nu de grote vraag: is de RPS beter dan de normale Partysmoker? Mijn antwoord: niet echt. De ampullen gaan er zeer moeilijk op en af. Ik denk dat het te maken heeft met het idee dat alles goed moet aansluiten, omdat je anders valse lucht trekt. De smaak van de ampullen vind ik verbeterd. Een beetje fruitachtig, maar zeker niet overdreven. Er zullen ook andere ampullen voor de RPS uitkomen. Als je een nieuwe ampul plaatst en gaat inhaleren, trek je liquid mee in je mond, iets waar de normale Partysmoker geen last van had. Het is geen pretje als je de liquid in je mond krijgt. Ik heb alle bijgeleverde ampullen geprobeerd, maar bij elke nieuwe ampul had ik dat probleem. Waarschijnlijk zitten de ampullen iets te vol. want na een paar minuten gebeurt dat niet meer, dus goed opletten met nieuwe ampullen. De verkoper heeft mij verzekerd dat eraan gewerkt wordt. Qua rookontwikkeling doet de RPS niet onder voor de Partysmoker. Helaas is de rook niet erg constant, de ene keer krijg je meer rook dan de andere keer.
De RPS trekt redelijk zwaar, maar ook dit probleem is onderkend en wordt nog verbeterd. Voor wie begint met de RPS zal bovenstaande niet zo’n heel groot probleem zijn, maar als je al gewend bent aan de Partysmoker zal deze mini niet gaan bevallen.
EDIT: Er heeft inmiddels een update plaatsgevonden! Atomizer en ampullen zijn aangepast. Door deze update is het probleem met de liquid opgelost.
| Foto`s |

| De samenvatting: Redelijk |
Prijs: € 72,50
Prijs ampullen: € 9,50 per 5 ampullen
Garantie: 3 maand op de batterij en 6 maand op de lader.
Kwaliteit: Goed
Gebruiksgemak: Redelijk
Rookontwikkeling: Redelijk
Gier: Redelijk
Batterij: Redelijk
Lader: Zeer goed
Ampullen: Redelijk
Met dank aan partysmoker.nl voor het beschikbaar stellen van de e-sigaret.
14 november 2007.
Laatst aangepast door jan op zo dec 14, 2008 1:42 pm; in totaal 1 keer bewerkt