| Review: |
De pijp van Ruyan| Wat zit er in de doos: |
-De pijp (kop & mondstuk)
-Een 2e mondstuk
-2 Batterijen
-1 Oplader
-10 ampullen
-Een beschrijving (engels)
| Te verkrijgen bij: |
Binnenkort te verkrijgen bij:
http://stores.ebay.com/HEAVEN-GIFTS
| Prijs: |
ongeveer € 118,-
| De test: |
Alvast even een voorproefje......
Zojuist de pijp binnengekregen en natuurlijk gelijk uitgepakt (juist zo'n gevoel als kerstmis in je kinderjaren).
Het doosje waar de pijp in verpakt zit, komt goedkoop over en is dat ook. Geeft natuurlijk niet, die doos gooi je toch weg.
Toen kwam de pijp tevoorschijn: WOW!!!
Een absolute schoonheid. Keurig afgewerkt alles, alles glimt. Zelfs de houten kop, waarvan de nerf transparant lijkt te zijn (je krijgt het idee of er diepte in zit).
Het vuurglaasje is in tegenoverstelling tot alle andere merken amber van kleur (vindt ik persoonlijk veel mooier). Alleen jammer dat ze er van die goedkope glittertjes in gestopt hebben, dat doet me dan weer denken aan een feestartikel o.i.d.
Nu maar even gauw de batterij opgeladen en een ampul geopend.
Het overtreft al mijn gedachtes die ik over deze pijp had. De smaak is uitzonderlijk goed (smaakt echt als een pijp). De pijp rookt ontzettend licht en zonder luchtgeluiden.
Het enige wat mij opvalt bij Ruyan is dat er altijd weinig damp mee uitgeademd wordt.
Zo, tot dusver alvast wat informatie over de Ruyan.
Deze review zal komende 2 weken worden aangevuld. Dit was alvast een voorproefje van de eerste dag.
Nu anderhalve week verder, ben ik nog steeds heel erg gecharmeerd van de Ruyanpijp.
Hij rookt nog steeds als een nieuwe, zonder capaciteitsverlies.
Ook vindt ik het nog steeds knap, dat de smaak heel dicht in de buurt komt van een echte pijp. Hij is alleen iets frisser van smaak.
De ampullen die ik nu gebruik zijn 30mg en bevallen ook zeer goed. Heb in ieder geval minder de behoefte om lang door te dampen.
Verder begrijp ik nu ook waarom er minder damp uit een Ruyan komt. Ruyan stopt geen vreemde middelen in de ampullen, om voor meer damp bij het uitademen te zorgen (betekend dus dat het "gezonder" is dan een ander merk ampul).
Een van de meest geweldige dingen aan deze pijp is voor mij nog steeds het gebrek aan dat valse lucht geluid (je weet wel, je lurk aan een e-sigaret en je hoor zo'n leeglopende band geluid). Geweldig vindt ik dat!
Na anderhalve week weet ik nu ook dat de batterijen zeer lang meegaan. Ik hoef de batterij niet te wisselen in een dag. Heerlijk is dat, zo kun je makkelijk eens een dagje vergeten om je reservebatteij mee te nemen.
Het opladen van de batterijen is ook zo gebeurd. Laat ze een uur a anderhalf in het stopcontact hangen en het is gebeurd.
Waar veel e-pijpen last van hebben is dat het houtwerk beschadigd, maar de Ruyan absoluut niet.
De is voorzien van een hele goede laklaag.
Nou, bij deze het laatste stukje van deze review......
Na deze twee weken, ben ik echt een soort van deze pijp gaan houden.
Ik heb nog nooit een electrisch rookmiddel meegemaakt, wat zo soepel en foutloos dampt.
Vond de aanschafprijzen altijd behoorlijk hoog en niet de moeite waard, maar moet toch mijn mening
bijstellen. Als je eenmaal aan de Ruyan-pijp begonnen bent, vallen alle andere pijpen in het niet.
De smaak is uitztekend, het technische gedeelte is perfect, de gebruikte materialen zijn top enz.
Echt waar, geen enkel minpuntje kunnen vinden aan deze pijp (op de glitters in het vuurglaasje na dan).
Dit was mijn eerste ervaring met Ruyan, maar zeker niet de laatste.
Ook de ampullen die bij deze pijp geleverd werden waren top. 30Mg was echt een genot.
Waar je met lichte ampullen niet kon stoppen met roken, omdat je dacht dat je toch iets tekort kwam, is met deze ampullen opgelost. Ook na 2 weken intensief gebruik, dampt de Ruyan net als toen hij uit de doos kwam. Aan smaak is absoluut niets verloren gegaan. Ook de batterijen gaan nog steeds stief een dag mee en dat is toch echt ideaal hoor. Je hoeft alleen 's ochtends een ampul en een batterij in de pijp te stoppen en je hebt genoeg voor de hele dag. Geen gezeul meer met allerlei reservespul.
Met deze pijp hebben de mensen van Ruyan een absolute topper neergezet!
| Foto's: |

| De samenvatting: Slecht/ matig/ goed/ Zeer goed/ |
Prijs: ongeveer € 118,-
Prijs ampullen: ongeveer € 48,- per 50 ampullen
Garantie:
Kwaliteit: Zeer goed
Gebruiksgemak: Zeer goed
Rookontwikkeling: Goed
Gier: Zeer goed
gebruiksduur batterij: Zeer goed
Lader: Zeer goed
Ampullen: Zeer goed
Algehele samenvatting: Zeer goed
Jan, bedankt voor het mogelijk maken van deze review.
05-01-2008
Laatst aangepast door iron eagle op do mei 01, 2008 1:35 pm; in totaal 13 keer bewerkt

wordt